رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به افزایش سه درصدی پرونده‌های حقوقی در استان گفت:در سال گذشته ۱۵۴ هزار پرونده حقوقی و کیفری در استان یزد مورد بررسی قرار گرفته است.

حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به هفته قوه قضاییه و برنامه‌های دادگستری استان برای گرامیداشت این هفته گفت:در هفته قوه قضاییه بیش از ۲۰ برنامه در سطح استان یزد اجرا می‌شود که مهمترین آن‌ها سخنرانی رؤسای قوه قضاییه و دادستان‌ها درقبل از خطبه‌های نمازجمعه، تجلیل از کارکنان نمونه، دیدار با نماینده، ولی فقیه و غبار روبی گلزار شهدا است.

حبیبی دیگر ویژه برنامه‌های هفته قوه قضاییه در استان یزد را نشست رئیس کل با بانوان شاغل در دادگستری، تبیین اندیشه‌های شهید بهشتی، ورزش صبحگاهی در جمع آحاد مردم، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران دستگاه قضایی، صدودهمین جشن پنج شنبه‌های بدون خودرو، بازدید مقامات قضایی از زندان مرکزی یزد و جشن بزرگ مردمی بزرگداشت هفته قوه قضایی اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد:در سال گذشته ۳۱۳ هزار فقره پرونده قضایی خام در سطح استان یزد تشکیل شده است که ۱۵۴ هزار ان پرونده حقوقی و کیفری است.

رئیس کل دادگستری استان یزد پرونده‌های صدمات غیرعمدی، ضرب وجرح عمدی و توهین، رانندگی بدون گواهینامه، موادمخدر و پرونده‌های خشن و جنایی وغیره را از پر مراجعه‌ترین پرونده‌ها برشمرد.

حبیبی تعداد ازدواج‌های انجام شده در سال گذشته را ۷ هزارو ۱۸۳ مورد عنوان کرد و تصریح کرد: در سال گذشته هزار ۱۸۳ فقره ازدواج و هزار و ۷۴۰ فقره طلاق در استان یزد صورت گرفته که در یزد در مقابل هرشش ازدواج یک طلاق صورت گرفته است.

وی افزود:یکی از اقدامات صورت گرفته در حوزه انفورماتیک ثبت نام ۱۵۶ هزار نفر در سامانه سنا هست که بیش از ۵۵۰ هزار ابلاغ نامه الکترونیکی در استان یزد ارسال شده است.

انتهای پیام/ ا

ویژه برنامه های هفته قوه قضاییه در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار