رئیس هیئت سوارکاری کردستان از برگزاری دومین جشنواره ملی اسب کورد همزمان با ۶ تا ۸ تیرماه در این استان خبرداد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از هیئت سوارکاری کردستان، فیض الله پیری گفت: پیش بینی می‌شود تعداد ۲۰۰ راس اسب و ۶۰۰ ورزشکار و همراه از سراسر کشور در این رویداد حضور پیدا کنند.
 وی ادامه داد: در جشنواره امسال نیز گروه‌های هلپرکی کوردی و موسیقی محلی حضور دارند و در مجموع برنامه‌های مفرح و شادی پیش بینی شده است.
 رئیس هیئت سوارکاری کردستان با اشاره به برگزاری موفق این جشنواره در سال گذشته، عنوان کرد: به همت خبرنگاران بازتاب زیادی در رسانه‌ها داشت امیدواریم سال جاری نیز همین همکاری تداوم پیدا کند.
بر اساس دیداری که با مدیرکل محترم صدا و سیمای کردستان داشته ایم، قرار است پوشش مناسب خبری از طریق این رسانه صورت گیرد و روز افتتاحیه نیز از طریق همین شبکه پخش مستقیم تلویزیونی انجام شود. 
 پیری افزود: با عنایت به تاکید استاندار مبنی بر عدم فروش بلیت و ضرورت فراهم شدن امکان حضور عموم مردم، پیش بینی می‌شود در مدت سه روز برگزاری، روزانه ۱۰ هزار نفر در این رویداد حضور پیدا کنند.
 وی همچنین گفت: این جشنواره، بزرگترین رویداد ورزش سنتی- آیینی اسب در سراسر کشور محسوب می‌شود و براساس اعلام، قرار است معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، استاندارکردستان، رئیس فدراسیون سوارکاری و ... از نزدیک ناظر مسابقه باشند.
 رئیس هیئت سوارکاری کردستان به پوشش خبری این جشنواره توسط ۵۰ خبرنگار و عکاس اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در ارتقای سطح گردشگری، ورزشی و اقتصاد اسب و نیز ایجاد نشاط اجتماعی و امید آفرینی بسیار موثر است.
انتهای پیام/م

 برگزار ی دومین جشنواره ملی اسب کورد در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.