معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس گفت: استان فارس در زمینه اجرای قانون پیش فروش ساختمان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در نشست هفته قوه قضاییه بیان کرد: این معاونت طرح‌های بسیاری شامل پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی، وضعی، قضایی و حقوقی را به صورت بین بخشی و تعیین سهم و نقش هر دستگاه اجرایی به لحاظ وظایف قانونی تدوین و برخی از طرح‌ها از جمله طرح پیشگیری از حفر چاه غیر مجاز، سرقت و پیش فروش ساختمان را در دستور کار دارد.

وی تصریح کرد: در این معاونت ادارات پیشگیری‌های قضایی و حقوقی، آمار و برنامه ریزی دبیرخانه شورای پیشگیری از جرم استان، امنیتی و انتظامی، وضعی، مشارکت‌های مردمی و مدنی، اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی عمومی و دبیرخانه دائمی رویه‌های پیشگیری از جرم مستقر هستند.

رحمانیان افزود: فعالیت این شورا از سال ۹۱ آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه امسال تعداد ۳۷ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان برگزار و ۳۱ طرح اجرایی پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مشتمل بر یک هزار و ۲۰ برگ تهیه و تنظیم شده که در شورا تصویب شده که ۱۲۰ نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم در شهرستان‌های استان پارسال برگزار شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به اینکه تهیه، تدوین و اجرای طرح پیشگیری از تصرف غیرقانونی اراضی ملی و تغییر کاربری غیرمجاز در فارس از دیگر برنامه‌های این نهاد است، ادامه داد: در این طرح برای ۱۵ دستگاه دولتی و غیردولتی ۱۳۰ وظیفه تعیین شد که پس از تائید معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه به عنوان یک الگوی موفق به سایر استان‌ها برای بومی سازی اجرا و ارسال شد.

رحمانیان با اشاره به اجرای قانون پیش فروش ساختمان در استان فارس به عنوان استان پیشرو اضافه کرد: در نتیجه اجرای قانون مذکور در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار قرارداد پیش فروش تنظیم شده که بالاترین آمار در سطح کشور است.

وی با بیان اینکه تهیه، تدوین و ابلاغ طرح پیشگیری از قاچاق کالا و ارز با تعیین ۱۱۰ وظیفه برای ۱۷ دستگاه متولی در استان است، اظهار کرد: در اجرای این طرح آمار‌های موجود در استان نشان از افزایش ۴۳ درصد کشفیات در حوزه مقابله پیشگیری از قاچاق کالا و ارز در استان فارس است.
انتهای پیام/ت

فارس مقام نخست در اجرای قانون پیش فروش ساختمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار