مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: با همکاری کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان بیش از ۹۰ هزارنفراز پناهندگان ازامکانات درمانی بیمه سلامت بهره می برند.

بیش از ۹۰ هزارنفراز پناهندگان ازامکانات درمانی بیمه سلامت بهره می برندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد عجمی مراسم روز جهانی پناهنده در مهمانشهرتربت جام گفت:نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان درسه اولویت آموزش، بهداشت و درمان و معیشت پناهندگان گام‌های مهم و اساسی برداشته است و شرایط پناهندگان نسبت با گذشته خیلی متفاوت شده است.

 وی گفت :بیش از ۴۲۰ هزاردانش آموز دارای مدرک اقامتی معتبردر مدارس دولتی به صورت رایگان عرصه را برای علم آموزی همه پناهندگان فراهم نموده است و علاوه بر آن برگزاری کلاس‌های سودآموزی برای بازماندگان از تحصیل همه طالبان علم را دعوت به سواد آموزی نموده است.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی افزود:برگزاری دوره‌های حرفه آموزی و توانمندسازی فنی و حرفه‌ای پناهندگان و ایجاد کارگاه‌های تولیدی در مهمانشهر از جمله اقدامات اساسی جهت معیشت پایدار پناهندگان است.

عجمی با تشریح روز جهانی پناهنده، بیجاشدگان و آوارگان جهان گفت:روز جهانی پناهنده فرصتی برای بیان ارزش‌های انسانی و فرهنگی بین ملتهاو تقویت مبانی اصولی این ارزش‌ها وکرامت انسانی و نمایش آن در جهانیان است.

وی افزود:روز جهانی پناهنده یادآورچهره منفورخشم، جنگ و ظلم ظالمان بر مظلومان جهان وبرای انعکاس شفاف و روشن سخاوت مندی و همدردی کشور‌های میزبان با آلام و درد‌های پناهجویان و مردم بیجا شده کشور‌های در حال تعرض و تجاوز توسط بیگانگان است.

 مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت:در جهان بیش از ۶۷میلیون ۵۰۰ هزار پناهنده و‌مهاجر وجود دارد که براثرجنگ و ودیگر شرایط مجبور به مهاجرت شدند.

رئیس کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان استان خراسان در ادامه این مراسم گفت:: برای داشتن زندگی، شغل، منبع درآمد و احساس تعلق پناهنده به یک جامعه نیازمندتلاش و کمک همگان دارد.

مولوگتا افزود:حجم مهاجرت به دلایل مختلف در تمام نقاط جهان قابل مشاهده است.

وی گفت:جامعه بین الملل و کمیساریای سازمان ملل از حمایت هاو مساعدت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران از پناهندگان قدردانی نموده و بر این باور است که کمک‌های ارائه شده در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و معیشتی و. برای پناهندگان متناسب بانیاز‌های آنان بوده و ضرورت جلب و جذب کمک‌های بیشتربین المللی را می‌طلبد.

در پایان مراسم پارک کودک و خانواده مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام//ز. ج
 

برگزاری روز جهانی پناهنده در مهمانشهرتربت جام 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.