گزارش‌ها حاکی است دولت ژاپن قصد دارد مانورهای آمادگی در برابر حملات موشکی را به حالت تعلیق درآورد.

ژاپن مانورهای آمادگی در برابر حمله موشکی را تعلیق می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، خبرگزاری ژاپنی کیودو روز پنجشنبه اعلام کرد در پی برگزاری نشست سران آمریکا و کره شمالی، مقامات توکیو تصمیم گرفته‌اند مانورهای دفاع موشکی خود را به حالت تعلیق درآورند.

یک مقام ژاپنی در گفتگو با رویترز گفت این کشور روز جمعه بیانیه رسمی درباره توقف این مانورها را منتشر خواهد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در روزهای گذشته با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سنگاپور دیدار و گفتگو کرد. دو طرف در این نشست تعهد کردند برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تلاش کنند. ترامپ نیز در پایان این نشست، مانورهای نظامی مشترک آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره در شرایط کنونی را «تحریک‌آمیز» خواند.

ژاپن نشست سران آمریکا و کره شمالی را به عنوان گامی نخست در جهت خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره می‌داند و از آن استقبال کرده است. با این حال، مقامات این کشور ادعا می‌کنند مانورهای نظامی مشترک واشنگتن و سئول امر بازدارنده مهمی در برابر تهدیدها از جانب کره شمالی بوده است.

کره شمالی سال گذشته میلادی دو موشک آزمایش کرد که بر فراز آسمان ژاپن دیده شدند. پیونگ یانگ همچنین در سال گذشته، ششمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد.

نخستین مانور تخلیه در ماه ژانویه در توکیو انجام شد. شهرها و روستاهای کوچکتر ژاپن نیز چنین مانورهایی را برگزار کرده اند.

کیودو اعلام کرد در سال جاری میلادی قرار است در 9 بخش از ژاپن، مانورهای تخلیه برگزار شود.

یک مقام در شهر تایتا واقع در شمال ژاپن در گفتگو با رویترز گفت مقامات استان توچیگی اعلام کرده اند دولت مرکزی «با در نظر گرفتن شرایط بین‌المللی» تصمیم گرفته است مانورهای دفاع موشکی را به حالت تعلیق درآورد.

کیودو افزود چند استان دیگر نیز از تصمیم دولت توکیو مبنی بر تعلیق قریب الوقوع این مانورها آگاه شده اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار