پس از آنکه ایران موافقت خود را با افزایش اندک تولید نفت اوپک اعلام کرد، بهای جهانی طلای سیاه تا حدودی کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه در پی موافقت ایران  با افزایش اندک تولید نفت اوپک، کاهش یافت.

بر این اساس، هر بشکه نفت برنت با 23 سنت کاهش معادل 0.3 درصد، 74 دلار و 51 سنت داد و ستد شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت نیز با 7 سنت کاهش معادل 0.1 درصد 65 دلار و 64 سنت معامله شد.

این در حالی است که کاهش میزان ذخایر نفتی آمریکا از کاهش بیشتر بهای نفت جلوگیری کرد.

ایران به عنوان یکی از تولیدکنندگان نفت عضو سازمان اوپک روز گذشته اعلام کرد حجم تولید نفت برای اوپک را اندکی افزایش می  دهد و این تصمیم قرار است روز جمعه با حضور وزرای نفت اوپک در وین بررسی شود.

ایران در حالی تصمیم به افزایش تولید نفت برای اوپک گرفته است که روز سه شنبه وزیر نفت این کشور  با پیشنهاد روسیه و عربستان برای افزایش تولید نفت اوپک مخالفت کرده بود. مسکو و ریاض طی پیشنهادی خواستار افزایش تولید روزانه یک و نیم میلیون بشکه نفت برای کشورهای عضو و غیر عضو اوپک شدند. ایران، عراق، ونزوئلا و الجزایر از مخالفان این طرح بودند.

حدود دو سال پیش، اعضای سازمان اوپک طی توافقی با کاهش حجم تولید روزانه خود به یک میلیون و 800 هزار بشکه موافقت کردند. این تصمیم بهای نفت اوپک را از 26 دلار در هر بشکه به 75 دلار افزایش داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار