مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:اجرای طرح اوقات فراغت شوق رویش با هدف بهینه نمودن و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در فصل تابستان و برنامه‌های اوقات فراغت برگزاری می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مؤمنی  با بیان این‌که فعالیت‌های این جمعیت در تابستان سال جاری از طرح ملی امداد و نجات تابستانی هلال احمر تا برگزاری کارگاه­‌های آموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار متفاوت است، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان اصفهان در آستانه آغاز فصل تابستان، فعالیت‌های متنوعی از جمله طرح ملی امداد و نجات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار و طرح اوقات فراغت شوق رویش را برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: طرح امداد و نجات تابستانه در راستای آمادگی و پاسخگویی تیم‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر استان اصفهان به حوادث جاده‌ای و سایر حوادث احتمالی، با توجه به افزایش سفرها در فصل تابستان به مرحله اجرا در می‌آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه افزود: در این طرح 37 پایگاه امداد و نجات بین شهری، یک تیم واکنش سریع، 2 پایگاه امداد کوهستان و یک پایگاه امداد ساحلی و دریایی با مشارکت 974 نفر از نجاتگران داوطلب و 75 نفر پرسنل امدادی به مدت یکصد روز از 24 خرداد لغایت 31 شهریور ماه در خدمت هموطنان می‌باشند .

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در این طرح از تجهیزات مورد نیاز نظیر آمبولانس و سایر وسایل امداد و نجات نیز استفاده می‌کند، مطرح کرد: امداد رسانی، ارائه کمک‌های اولیه و انتقال آسیب دیدگان احتمالی به مراکز درمانی از جمله اهداف اجرای این طرح در طول فصل تابستان است.

مؤمنی با یاد آوری این‌که از ابتدای سال جاری، برنامه آماده‌سازی پایگاه‌ها، توان افزایی و بازآموزی نجاتگران جهت برگزاری هرچه بهتر طرح مذکور انجام شده است، خاطر نشان کرد: از مردم به ویژه مسافران تقاضا می‌شود در صورت بروز حوادث احتمالی، بلافاصله با تلفن 112 تماس بگیرند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت شوق رویش با هدف بهینه نمودن و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در فصل تابستان و برنامه‌های اوقات فراغت، اذعان داشت: در این راستا 30 پایگاه در 26 شعبه و دفتر نمایندگی جمعیت هلال احمر در سراسر استان میزبان علاقه‌مندان عضو و غیر عضو می‌باشد .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان تصریح کرد: بالغ بر 400 مربی، 30 کارشناس اجرایی و 8 کارشناس ستادی، آموزش، تربیت و پشتیبانی این برنامه را عهده‌دار می‌باشند و بر اساس آمار سال‌های گذشته پیش‌بینی می‌شود 60 هزار نفر از برنامه‌های اوقات فراغت جمعیت هلال احمر در فصل تابستان استقبال کنند.

وی با بیان محورهای مختلف فعالیت‌های اوقات فراغت در طرح شوق رویش که شامل برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های بشر دوستانه و برنامه‌های مذهبی و مناسبتی می‌شود، عنوان کرد: این طرح در تمامی شعب جمعیت هلال احمر و اماکن فرهنگی و ورزشی در سراسر استان و همچنین دفاتر کانون‌های دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی برگزار می‌شود.

مؤمنی در ادامه تشریح فعالیت‌های این جمعیت در تابستان سال جاری گفت: کارگاه­‌های آموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار در هلال احمر استان اصفهان در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در اصفهان، ویژه جوانان با ظرفیت و حضور 60 نفر برگزار می شود .

وی با اشاره به این‌که برای داشتن جامعه‌ای پویا و توسعه یافته به نوجوانان و جوانان با انگیزه، مصمم و با نشاط و دارای روحیه کارآفرینی نیاز است و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بدین منظور اقدامات مؤثری را انجام می‌دهد، اظهار داشت: در این راستا معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اصفهان با هدف ارتقای توانمندی­ها و قابلیت­‌های کارآفرینانه در جوانان، کارگاه­‌های آموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار را برگزار می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان در ادامه یادآور شد: نخستین دوره کارگاه­‌های آموزشی کارآفرینی و مبانی کسب و کار در اردیبهشت ماه سال جاری با پرداختن به موضوعاتی چون مفاهیم اولیه کارآفرینی، علائق و توانمندی‌ها، تشخیص فرصت‌های کارآفرینی و ایده‌پردازی خلاقیت، با همکاری شرکت کارآفرینان شایسته فردا(کاشف) برای 55 نفر از اعضای این جمعیت برگزار شد و دومین دوره بومینو در قالب این کارگاه‎ها از روز دوشنبه 29 خردادماه آغاز شده و تا اول تیرماه در مرکز بین المللی آموزش‎های تخصصی جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: برگزاری ششمین المپیاد استانی «آماده» با حضور بیش از 800 نفر از دانش‌آموزان به تفکیک خواهر و برادر، اجرای مسابقه نهایی رباتیک برای 150 نفر از دانش‌آموزان پایه هفتم و برگزاری اردوهای دوستی در شهرستان‌ها برای دانش‌آموزان طرح دادرس را از برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان اصفهان معرفی کرد.

مؤمنی در ادامه افزود: برگزاری گردهمایی سرگروه‌های طرح ملی پیمان( آموزش و تربیت مربیان پیشگیری از اعتیاد) با حضور 150 نفر از اعضای استان‌های هم‌جوار به صورت منطقه‌ای، اعزام 30 نفر از سرگروه‌های فعال طرح پیمان به دوره آموزشی کشوری در تبریز و اجرای برنامه‌های هفته مبارزه با مواد مخدر از دیگر برنامه‌های این جمعیت در تابستان سال جاری است.

وی در پایان متذکر شد: جوانان و نوجوانان علاقه‌مند به منظور شرکت در طرح اوقات فراغت شوق رویش به شعب جمعیت هلال احمر، اماکن فرهنگی و ورزشی در سراسر استان و همچنین دفاتر کانون‌های دانشجویی، جوانان، طلاب و روستایی مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.