منابع آبی بخش کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری در سال زراعی جاری، با کاهش ۲۵ تا ۵۷ درصدی همراه است.

کاهش تولید ۲۰۰ هزار تنی محصولات زراعی در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۲۵ تا ۵۷ درصدی منابع آبی بخش کشاورزی طی سال زراعی جاری و به دلیل خشکسالی‌های پیاپی و کاهش بارندگی، در استان خبر داد.
 
حمیدرضا دانش گفت: این میزان شامل کاهش ۲۵ تا ۵۷ درصدی منابع آب در بخش زراعت و کاهش ۵۰ درصدی در بخش باغبانی است که بخشی از آن بویژه در بخش زراعت و با استفاده از شیوه‌های علمی و نوین کاشت و آبیاری، قابل مدیریت می‎باشد.
 
وی اضافه کرد: در سال جاری ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصولات بهاره از جمله ذرت، چغندرقند، حبوبات، پیاز و سیب زمینی رفت که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشت.

دانش پیش بینی کرد: امسال حدود ۷۴۰ هزار تن انواع محصول زراعی در استان برداشت شود.

 وی همچنین از ممنوعیت کشت برنج در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: امسال ۱۰ هکتار از ۴۰ هکتار شالیزار‌های استان واقع در حاشیه زاینده رود زیر کشت برنج رفت که با مصوبه شورای تأمین و شورای حفاظت بهره وری آب استان، آبراهه این ۱۰ هکتار بسته شد.

دانش افزود: چهارمحال و بختیاری با تجهیز ۶۰ هزار هکتار از ۱۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی به آبیاری نوین، رتبه اول کشور را در این زمینه به دست آورد.

وی همچنین از توزیع بذر اصلاح شده زودرس و میان‎رس با قیمت دولتی در بین کشاورزان خبر داد و اضافه کرد: با کشت گیاهان زراعی زودرس، در مصرف آب کشاورزی ۱۵ درصد صرفه جویی خواهد شد.

انتهای پیام/ف

کاهش کشت محصولات بهاره در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار