برنامه‌های هفته قوه قضائیه در هرمزگان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،حجت الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ارائه میز خدمت و دیدار مردمی برای رسیدگی به مشکلات، امضا تفاهم نامه با صدا و سیما مرکز خلیج فارس، غبار روبی گلزار شهدا و تجلیل از خانواده‌های ایثارگر دستگاه قضا از جمله این برنامه‌ها است.
وی در خصوص عملکرد دستگاه قضایی هرمزگان در سال ۹۶ افزود: پارسال به ۲۵۸ هزارو ۸۲۶ پرونده ورودی رسیدگی و صدور حکم شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها را حائز اهمیت برشمرده و گفت:: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها پارسال ۱۱۱ روز بوده که با ۴ و هفت دهم درصد افزایش نسبت به سال ۹۵ در وضعیت مطلوبی نسبت به آمار کشوری قرار دارد.
حجت الاسلام اکبری افزود: در این مدت ۲۳۵ پرونده در خصوص اراضی و منابع طبیعی تشکیل شد که از این تعداد برای ۱۷۴ پرونده حکم صادر شده و بیش از ۷ هزار هکتار زمین رفع تصرف و ۷۳ مورد هم قلع و تخریب بنا انجام شده است.
وی همچنین در خصوص اغتشاشات دی ماه پارسال گفت: در این خصوص برای ۱۹۰ نفر پرونده تشکیل شده که از این تعداد برای ۱۳۰ نفر منع تعقیب و برای ۳۰ نفر هم کیفر خو است صادر شده است.
حجت الاسلام اکبری افزود: مابقی پرونده‌ها هم در دست بررسی است.
وی همچنین سرقت، ضرب و جرح عمومی، موار مخدر، تهدید و توهین را جرم‌های مهم در استان برشمرده وگفت:  ۶۹ تا ۷۱ درصد جرائم استان در بندرعباس رخ می دهد.
انتهای پیام/ز

جزئیات برگزاری هفته قوه قضائیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.