رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر گفت: ۳۳ هزار و ۸۸۳ نفر جمعیت شهرستان شبستر را جوانان تشکیل می‌دهند.

۳۳ هزار و ۸۸۳ نفر جمعیت جوان در شهرستان شبستربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛  دهقان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان شبستر در جمع اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان در بخش تسوج جمعیت جوان این شهرستان را ۳۳ هزار و ۸۸۳ نفر عنوان کرد و گفت: ۸۳.۲۴ درصد جمعیت این شهرستان را جوانان تشکیل می‌دهند از این رو توجه به سبک زندگی این قشر از جامعه موجب تقویت نظام فرهنگی و اجتماعی است و بی‌توجهی به رفتار اجتماعی جوانان و عدم گفتگو و تفاهم با آن‌ها مانع از سامان یافتن مساله مهم اشتغال، ازدواج و خانواده خواهد بود.

دهقان مشکل اشتغال جوانان و اوقات فراغت در جامعه کنونی را یکی از دغدغه‌های جوانان و موضوع اصلی جلسه برشمرد و از ادارات عضو ستاد ساماندهی امور جوانان خواست تا از ظرفیت‌های خود برای ایجاد فضا‌های مناسب کسب و کار استفاده کنند.

وی وجود جوانان را یک نعمت الهی عنوان کرد و افزود: وجود جمعیت جوان باعث پویایی و تحرک در آن جامعه می‌شود، ولی مشکل اشتغال جوانان باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و اهتمام ویژه حل و فصل شود.

دبیر ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان شبستر میزان کل جمعیت شهرستان شبستر را ۱۳۶ هزار و ۴۸۵ نفر عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای ستاد در قالب شورای سیاست‌گذاری دورهم جمع می‌شوند تا مشکلات این قشر عظیم جامعه را حل و فصل کنند از این رو حضور این قشر در این نوع جلسات بسیار راهگشاست چرا که جوانان بهتر می‌توانند مشکلات خود را منعکس و برنامه‌ریزی مؤثرتری داشته باشند ما نباید سخنگوی جوانان باشیم جوانان باید برای ما از مشکلات نواقص و راهکار‌ها بگویند.

دهقان در ادامه از ۱۶۱ مورد طلاق در سال ۹۶ خبر داد و با نگرانی از افزایش طلاق افزود: در سال ۹۵ میزان طلاق ۲۰۲ مورد بود و خوشبختانه در سال گذشته ۹۱۳ مورد ازدواج ثبت شده که این مهم نشان‌دهنده اهمیت ازدواج در سطح منطقه است و امیدواریم با پیگیری‌های بیشتر بتوانیم شاهد کاهش آمار طلاق در سطح شهرستان باشیم.

وی در معرفی عوامل تاثیرگذار بر فرآیند طلاق گفت: عوامل فردی، روانشناختی، الگو‌های نامناسب ازدواج و مسائل اقتصادی و بیکاری از مهم‌ترین عوامل طلاق هستند که باید به آن‌ها با جدیت نگاه شود.

دهقان خاطرنشان کرد: جوانان به‌عنوان سرمایه اجتماعی از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل فراوانی در شکل‌دهی سرمایه انسانی، علمی و دانایی برخوردارند، جوان بودن جامعه فرصتی را برای جامعه فراهم می‌کند تا با استفاده از این ظرفیت، زمینه رشد و اعتلای همه جانبه جوانان و توانمند سازی آنان برای پیشرفت را فراهم شود. 

 

انتهای پیام/ش

اشتغال و اوقات فراغت  از دغدغه‌های  مهم جوانان در جامعه کنونی

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.