نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که بیشتر مردم آلمان معتقدند صدراعظم این کشور نمی‌تواند تا دو هفته آینده مسئله بحران پناهجویان را حل کند.

نظرسنجی: ۷۴ درصد آلمانی‌ها به سیاست‌های مهاجرتی آنگلا مرکل بی اعتمادندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، نتایج نظرسنجی مؤسسه «سیوی» متعلق به روزنامه «دای ولت» آلمان نشان داد ۷۴.۷ درصد مردم آلمان اعلام کرده‌اند که شک دارند آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بتواند راهکاری برای حل بحران پناهجویان در دو هفته آینده بیابد. در واقع حزب «اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن» آلمان تا دو هفته آینده به مرکل فرصت داده است تا مسئله بحران پناهجویان را حل و فصل کند.

بر اساس این نظرسنجی، فقط ۱۸.۱ درصد شرکت کنندگان اعلام کردند که به این مسئله خوش‌بین هستند و به آنگلا مرکل اعتماد دارند. ۷ درصد از شرکت کنندگان هم نظر قطعی خود را در این خصوص اعلام نکردند.

اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن و اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان که رهبری آن را آنگلا مرکل بر عهده دارد عقاید متفاوتی در مسئله مهاجرت دارند و اتحادیه سوسیال-مسیحی بایرن با بکارگیری اقدامات سختگیرانه‌تر برای کنترل بحران پناهجویان موافق است.

از سال ۲۰۱۵ تاکنون اروپا با موج عظیمی از پناهجویان مواجه شده است و بیش از صد‌ها هزار مهاجر از کشور‌های خاورمیانه و شمال آفریقا به اروپا گریخته اند. آلمان از جمله کشور‌هایی بود که در ابتدا از ورود پناهجویان استقبال کرد. این درحالی است که هم اکنون آنگلا مرکل در نظر دارد طی قرارداد‌هایی با کشور‌های ایتالیا و یونان، تعدادی از مهاجرانی که به آلمان پناه آورده اند را به این کشور‌ها منتقل کند.

این نظرسنجی در روز‌های ۱۸ و ۱۹ ژوئن از ۱۰۳۸ نفر انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار