مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از تصویب مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای بوم گردی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از ایجاد ۲۰ واحد بوم گردی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون شش واحد بوم گردی در شهرستان های تکاب، سردشت و اشنویه دایر است و امسال با ساخت و تجهیز ۲۰ طرح بوم گردی در استان موافقت اصولی صورت گرفته است.

جلیل جباری ادامه داد: با هدف ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری در مناطق روستایی، عشایری و مرزی در کارگروه اشتغال استان مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال برای اجرای طرحهای بوم گردی، صنایع دستی و گردشگری تصویب شده که امیدواریم با تزریق این اعتبار شاهد رونق صنعت بوم گردی در استان باشیم.

جباری از راه اندازی اتوبوسهای گردشگری در فصل تابستان خبر داد و اظهارداشت: همچون سال های گذشته اتوبوس‌های گردشگری در شهرهای ارومیه، خوی، مهاباد و ماکو به‌ منظور معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان به مسافران  تابستانی فعالیت خواهند کرد.

آذربایجان غربی دارای ۴۹ روستای هدف گردشگری است که روستاهای امامزاده، بند و گورچین قلعه ارومیه، پردانان پیرانشهر، شلماش سردشت، باغچه جوق ماکو و حسنلوی نقده و بسطام چاپپاره در آذربایجان غربی از بین ۲۰۰ روستای زیبای استان به عنوان روستای تاریخی و دارای جاذبه های طبیعی معرفی شده است.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح های بوم گردی در آذربایجان غربی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.