تیم ملی سنگال در جام جهانی آماری بسیار جالب توانسته است از خود به جای بگذارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تیم ملی سنگال روز گذشته در نخستین مسابقه اش در جام جهانی 2018 روسیه موفق شد با نتیجه دو بر یک از سد لهستان قدرتمند عبور کند تا نشان دهد همچون دوره قبل که در جام جهانی بودند، می خواهد شگفتی ساز شوند.

اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی 2018 را لحظه به لحظه در اینجا( جام جهانی 2018) دنبال کنید.

شیرهای ترنگا راه پیروزی در جام جهانی را به بهتر از هر تیم دیگر آفریقایی می دانند. اگرچه آنها به نسبت تیم های بزرگ آفریقا کمتر در جام جهانی حاضر بودند اما در همان چند مسابقه کمی که در جام جهانی انجام دادند آبروی آفریقا بودند.

نخستین دوره حضور سنگال در جام جهانی به سال 2002 باز می گردد. آنها در آن دوره در گروه A با تیم های فرانسه (مدافع عنوان قهرمانی) ، اروگوئه و دانمارک همگروه بودند و در بازی افتتاحیه موفق شدند قهرمان دوره قبل را شکست دهند تا نگاه تمام جهان به آنها خیره شود.آنها در دو بازی بعدی مساوی کردند تا با پنج امتیاز پس از دانمارک راهی مرحله بعد شوند. شیرهای ترانگا در دور بعد نیز سوئد را حذف کردند اما در یک چهارم مغلوب ترکیه شدند و از رسیدن به نیمه نهایی در نخستین دوره حضورشان در جام جهانی باز ماندند.

شیرهای ترانگا متخصصان جام جهانی

از آن پس سنگال دیگر موفق نشد به جام جهانی راه یابد و حال پس از 16 سال دوباره به بزرگترین مسابقات فوتبال در جهان بازگشته اند. آنها در این دوره نیز کار خود را با پیروزی مقابل سرگروه آغاز کردند و با پیروزی مقابل لهستان گام بلندی برای صعود به مرحله بعد برداشتند.

حال آمار شیرهای ترانگا در جام جهانی آماری بسیار جالب است. شش مسابقه ، سه پیروزی ، دو مساوی و تنها یک شکست . آمار 50 درصد پیروزی برای سنگال در جام جهانی آماری فوق العاده است که از آمار همه تیم های آفریقا، آسیا و منطقه کونکاکاف بهتر است.این آمار البته تا پایان این دوره جام جهانی می تواند بهتر از این هم شود. این نشان می دهد که سنگالی ها اگر چه سخت به جام جهانی راه می یابند اما متخصصان این جام هستند و اگر راه یابند، حذف کردن آنها کار هر تیمی نیست.

برای مشاهده آخرین اخبار جام جهانی 2018 می توانید از موتور جستجوگر گوگل (google) استفاده کنید.

انتهای پیام/

آمار جالب سنگال در جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار