دولت دونالد ترامپ به گروه‌های حقوق‌بشری و رسانه‌ها اجازه نمی‌دهد به چادر‌های کودکان مهاجر در مرز تگزاس و مکزیک دسترسی داشته باشند.

ممانعت مقامات مرزی آمریکا از دسترسی گروه‌های حقوق بشر به چادر کودکان مهاجربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرناندو گارسیا، مدیر اجرایی شبکه مرزی امور بشردوستانه اعلام کرد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به گروه‌های حقوق بشری و رسانه ها اجازه نمی دهد به چادرهای کودکان مهاجر در مرز تگزاس و مکزیک دسترسی داشته باشند.

گارسیا روز گذشته گفت: ما نهایت تلاش خود را انجام می دهیم تا به چادرهای کودکان مهاجر در مرز ایالت تگزاس آمریکا و مکزیک  دسترسی داشته باشیم، اما دولت ترامپ پاسخ واضحی به ما نمی دهد و شفاف سازی نمی‌کند.

وی افزود: مهم نیست چادرهای برپا شده در مناطق مرزی از چه جنسی هستند، مهم این است که دمای منطقه بین 104 تا 107 درجه فارنهایت (45 تا 50 درجه سانتی گراد) است و نگهداری از کودکان مهاجر در این چادرها غیرقابل تصور است. متاسفانه ما از شرایط فعلی کودکان مهاجر باخبر نیستیم زیرا مقامات دولت آمریکا به ما اجازه بازرسی و بازدید از چادرها را نمی دهند.

گارسیا در ادامه گفت: سیاست های مهاجرتی ترامپ علت اصلی بحران انسانی در مرز آمریکا و مکزیک است. این اقدام در ادامه تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار مرزی و ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به منظور افزایش امنیت ملی آمریکا صورت گرفته است. با این حال، اعضای دو حزب سیاسی بزرگ آمریکا با اجرای چنین سیاستی مخالف هستند و به آن واکنش نشان داده اند.

تاکنون مقامات مرزی آمریکا گزارشی در خصوص سن، خدمات بهداشتی و وضع کودکان مهاجر در اردوگاه های تگزاس منتشر نکرده اند.

«ویل هرد»، نماینده کنگره آمریکا، روز دوشنبه به  شبکه سی ان ان گفت: بیشتر مهاجران غیرقانونی در کمپ های مرزی را پسرهای 16 و 17 ساله تشکیل می دهند. آنها برای سفر انفرادی زیر سن قانونی هستند و به وسیله نیروهای مرزی آمریکا بازداشت شده اند.

از سوی دیگر، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا اعلام کرد از آغاز اجرای این طرح روزانه 250 کودک و نوجوان مهاجر پذیرش شده است. به تازگی گزارش شده است که تعداد این کودکان تا پایان ماه اوت سال جاری میلادی ممکن است به 30000 نفر برسد.

در ماه آوریل سال جاری میلادی یک سیاست جدید تحت عنوان «تحمل صفر»  (zero tolerance) علیه مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرز جنوب غربی وارد آمریکا می شوند، اعلام شد. بر اساس این سیاست جدید، والدینی که به صورت غیرقانونی وارد آمریکا شوند، از فرزندانشان جدا می شوند و وضعیت آنها از طریق وزارت امنیت ملی مورد پیگیری قرار می گیرد. این سیاست دولت ترامپ انتقادات گسترده‌ای به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار