رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت گفت: کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در 10 اسفندماه در کیش برگزار می‌شود و فراخوان آن به سه زبان فارسی عربی و انگلیسی داده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم ؛ عابدین سیاحت اسفندیاری رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت  ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت اظهار کرد: این مرکز از دو سال پیش فعالیت خودش را آغاز کرد و فعالیت آن در حوزه‌های آموزش و ارتباطات است.

وی ادامه داد: مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت، همایش اسلام و محیط زیست را با همکاری دانشگاه امام صادق(ع) در سال 95 برگزار کرد، همچنین این مرکز جزو مشارکت کنندگان در برگزاری کنفرانس ظرفیت‌شناسی و تاثیرگذاری فضای مجازی در ارتقای آموزش‌های دینی بود.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: نخستین کنفرانس بین المللی صلح پژوهی توسط این مرکز برگزار می‌شود، همچنین مرکز کتاب‌های زیادی را به زبان‌های مختلف منتشر کرده و موضوعات این کتاب‌ها در حوزه‌های اخلاق و حقوق بوده است.

سیاحت اسفندیاری با اشاره به تولیدات مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت اظهار کرد: این مرکز نشریه ای را در خصوص مطالعات تطبیقی حقوق بشر به پنج زبان از جمله فارسی، عربی، انگلیسی، آذری و ترکی استانبولی منتشر می‌کند، این نشریه یک نشریه تخصصی در خصوص حقوق بشر است.

وی ادامه داد: نشریه دین و دینداری توسط مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت به زبان‌های فارسی، عربی، انگلیسی و آلمانی منتشر می‌شود، همچنین نشریه ای تخصصی در خصوص فلسفه توسط این مرکز در آینده منتشر خواهد شد.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: این مرکز 16 نشست علمی را تاکنون برگزار کرده است، همچنین برگزاری نشست‌های تخصصی در قالب کرسی‌های آزاداندیشی در دستور کار مرکز است.

سیاحت اسفندیاری با اشاره به کنفرانس بین المللی صلح پژوهی اظهار کرد: کشورمان در فضای بین الملل به دلیل چالش‌هایی که برایش به وجود آمده، فرصت نیافته است که در گفت‌وگوهای صلح پژوهی و بین ادیانی مشارکت کند، به همین دلیل برگزاری کنفرانس بین المللی در دستور کار مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت قرار گرفت.

وی ادامه داد: کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در 10 اسفندماه در کیش برگزار می‌شود و فراخوان آن به سه زبان فارسی عربی و انگلیسی داده شده است، یک سری از دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی از کشورمان برای مشارکت در کنفرانس اعلام آمادگی کردند.

رئیس مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت افزود: به دنبال انتشار مقالات کنفرانس بین المللی صلح پژوهی در مجلات تخصصی دارای اعتبار هستیم، کنفرانس 33 محور دارد و از جمله این محورها، تاریخ و صلح، فرهنگ و صلح، کرامت و صلح، نخبگان و صلح، جامعه و صلح، حقوق بشر و صلح، محیط زیست و صلح، جنگ و صلح، فضای مجازی و صلح، هنر و صلح است.

سیاحت اسفندیاری با اشاره به مقالات کنفرانس بین المللی صلح پژوهی اظهار کرد: تعدادی از مقالات به دبیرخانه این کنفرانس رسیده است و داوری زودهنگام مقالات را آغاز کردیم، مهلت برای ارسال چکیده مقالات به کنفرانس بین المللی صلح پژوهی تا 30 مهرماه است، زمان ارسال اصل مقالات تا 30 دی ماه است و تا 30 بهمن امکان ثبت نام افراد از داخل و خارج کشور برای شرکت در کنفرانس است.

انتهای پیام/ت

 انتشار نشریه دین و دینداری توسط مرکز بین المللی توسعه صلح، فرهنگ و عقلانیت قم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار