رئیس پلیس فتای استان اصفهان از دستگيری فردی كه در يكی از شبكه اجتماعی تحت عنوان بازارياب اقدام به كلاهبرداری از شهروندان کرده بود خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سرهنگ "سيد مصطفي مرتضوي  بيان داشت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي در يكي از شبكه هاي اجتماعي با معرفي خود به عنوان بازارياب شركت لوازم خانگي از او كلاهبرداري کرده است، بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

وي افزود: شاكي اظهار داشت در شبكه اجتماعي تلگرام با فردي آشنا شدم كه خود را نماينده فروش يكي از كارخانجات توليد لوازم خانگي معرفي كرد، اينجانب به قصد خريد با وي آشنا شدم و فريب صحبت هاي او را خورده و مبلغ 10 ميليون ريال به عنوان پيش پرداخت به حساب او واريز كردم كه پس از واريز متوجه شدم اقدام وي كلاهبرداري بوده است.

سرهنگ مرتضوي بیانداشت :با انجام تحقيقات تخصصي در فضاي مجازي و اقدامات كارشناسي، متهم شناسايي و در يك عميلات غافلگيرانه در مخفيگاه خود دستگير شد.

اين مقام مسئول عنوان داشت: با اعتراف صريح متهم در اين رابطه پرونده تكميل و جهت انجام اقدامات قانوني به مراجع قضايي تحويل داده شد.

سرهنگ مرتضوي در پايان بيان داشت:شبكه هاي اجتماعي مكان امني براي داد و ستد و خريدهاي اينترنتي نمي باشد چه بسا بسياري از افراد سودجويي كه قصد كلاهبرداري از كاربران را دارند در شبكه هاي اجتماعي غيربومي فعاليت مي كنند، وي به شهروندان و كاربران اينترنتي توصيه کرد تا زماني كه كالايي را دريافت نكرده و از اصالت آن اطمينان حاصل نكرده اند پولي بابت آن پرداخت نكنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.