مدیر باشگاه خبرنگاران معلول استان اصفهان با اشاره به حضور20 خبرنگار در این باشگاه، اظهارداشت: از این تعداد 6نفر ناشنوا، 4نفر نابینا همچنین 6 نفر آسیب نخاعی و 4 نفر نیزمعلولیت های دیگر است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،منصورگلناری با اشاره به حضور20 خبرنگار در این باشگاه، اظهارداشت: از این تعداد 6نفر ناشنوا، 4نفر نابینا همچنین 6 نفر آسیب نخاعی و 4 نفر نیزمعلولیت های دیگر است.

وی هدف از راه اندازی باشگاه خبرنگاران معلول استان اصفهان را فرهنگ سازی جامعه، مسئولین و افراد معلول دانست.

این مقام مسوول ادامه داد: دیدگاه جامعه نسبت به افراد معلول، این است که افراد مذکور محکوم به گوشه گیری هستند و عمدتا سربار جامعه هستند که تفکر این افراد را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گفته گلناری افراد نابینا فقط باید به کارهایی مثل پاسخگویی به تلفن خدمت کند یا یک فرد ناشنوا باید به کارهای خاص و محدود مشغول باشد در صورتیکه واقعیت امر به این شکل نیست.

وی ادامه داد: ما با راه اندازی این باشگاه، از آن ها خواستیم به مانند خبرنگاران و افراد دیگر جامعه بدون محدودیت در جلسات حضور داشته باشند و مسولین با آن ها آشنا شوند.

به گفته مدیرسابق خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان این اقدام در بالا رفتن اعتماد به نفس آن ها تاثیر بسزایی داشته و دارد.

گلناری ازآغاز ثبت نام افراد معلول از اواخر تیرماه سال جاری خبرداد و افزود: تشکل های معلولین، نابینایان و ناشوایان با انتشار فراخوان مسوولیت ثبت نام و معرفی این افراد را بر عهده دارند.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: دوره های آموزشی این افراد در دو بخش مقدماتی با 8 جلسه کلاس دو ساعته و بخش تکمیلی با 12جلسه دو ساعته برگزار می شود و پس از گرفتن آزمون با تعدادی از آن ها همکاری می کنیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: معلول ، مطبوعات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.