تراز دریاچه ارومیه نسبت به کمترین سطح ثبت شده برای آن 75 سانتی متر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: با توجه به  افزایش  چشمگیر بارندگی ها در سه ماه نخست سال جاری  ارتفاع آب دریاچه ارومیه 75 سانتی متر افزایش یافته است.

سرخوش افزود: تراز نگین آبی آذربایجان به یک هزار و 270 متر و 81 سانتی متر رسیده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ارتفاع آب دریاچه به بیشترین میزان در مقایسه با روزهای مشابه در چهار سال گذشته رسیده است، همچنین نمک رسوبی کف آن نیز در آب حل شده و عمق دریاچه افزایش یافته است.

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: پس از تشکیل این ستاد مساحت نگین آبی آذربایجان یک هزار و 807 کیلومترمربع افزایش یافته و به 2 هزار و 357 کیلومتر مربع رسیده است.

سرخوش با بیان اینکه قبل از تشکیل ستاد احیا تراز دریاچه ارومیه سالانه به طور متوسط 70 سانتی متر کاهش می یافت، بیان کرد: برنامه ریزی، تخصیص اعتبار و تلاش دولت تدبیر و امید برای احیای این دریاچه، روند خشک شدن آن را متوقف کرده است.

وی با اعلام اینکه حوضه آبریز دریاچه ارومیه با بهره مندی از 21 رودخانه دائمی و 39 رودخانه دوره ای سیراب می شود، افزود: دریاچه ارومیه یک حوضه آبی بسته است که آب آن از محل بارش مستقیم و روان آب ورودی از آب راهه ها و رودخانه ها تامین می شود.

 

انتهای پیام /ه

افزایش 75 درصدی سطح آب دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.