خط تولید دیزل ملی با توان ۱۳۰۰ اسب بخار در ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی با حضور وزرای راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به بهره‌برداری رسید.

رونمایی از خط تولید دیزل ملی/ خریداری 10 دستگاه موتور دیزل ملی توسط وزارت راه و شهرسازیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در حاشیه مراسم افتتاح ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی، صنایع، تجهیزات و خدمات وابسته خط تولید دیزل ملی با 1300 اسب بخار افتتاح شد.

در این مراسم امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه وزارت دفاع پشتیبانی و نیروهای مسلح  اظهار کرد: این دستاورد می تواند یکی از دستاوردهای نوین و ملی ایران محسوب شود که خوداتکایی ملت ایران را در تولید دیزل سنگین در پی خواهد داشت.

وی افزود: موتور دیزل از جمله تکنولوژی و صنایعی است که توانستیم با دور زدن تحریم‌ها و اجازه ندادن حضور دشمنان به آن دست یابیم.

حاتمی اظهار کرد: به لطف خداوند و همت کارشناسان، دانشمند، صنعتگران و کارگران امروز شاهد رونمایی و افتتاح خط تولید موتور دیزل ملی هستیم که افتتاح آن موجب جهش بزرگ در صنعت ملی کشور می‌شود.

وزیر دفاع به کاربردهای این موتور ملی اشاره کرد و گفت: موتور دیزل ملی کاربردهای گسترده‌ای در حوزه ریلی، جاده‌ای،‌ دریایی، نفت، نیرو و دفاع دارد و وزارت دفاع به عنوان یکی از بهره‌برداران در این حوزه می‌تواند یک گام بلند در خودکفایی بردارد.

موتور دیزل ملی باید در رقابت با همتاهای بین‌المللی باشد

در ادامه عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی گفت: به منظور حمایت از این محصول، ۱۰ دستگاه دیزل ملی از سوی وزارت راه و شهرسازی خریداری شد تا با حمایت تجاری از این محصول، تولید‌کننده‌های آن بتوانند با نمونه‌های خارجی رقابت کنند.

وی افزود: امیدواریم این دیزل ملی بتواند نظر بخش خصوصی و فعالان تجاری در حوزه حمل و نقل را جلب کند و در آینده با اطمینان خریدار این محصولات باشد.

شریعتمداری، وزیر صنعت و معدن تجارت اظهار کرد: توان و نیروی محرکه یکی از مولفه‌های توسعه صنعتی در هر کشور محسوب می‌شود و امیدواریم با رونمایی از خط تولید این موتور ملی گام‌های بزرگی در توسعه صنعتی برداریم.

شریعتمداری گفت:‌ این موتور در حوزه‌های مختلف کاربرد دارد و وزارت راه و شهرسازی به عنوان نخستین بهره‌بردار این موتور ملی را خریداری کرده است.

تولید موتورهای 5 الی 6 مگاواتی در آینده نزدیک

 سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مدت طولانی در جریان راه‌اندازی این پروژه قرار داشت، اظهار کرد:  خوشحال هستیم که امروز این ایده به نتیجه رسیده و در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد.

ستاری ادامه داد: به طور قطع جامعه علم و فناوری کشور از این رخداد خوشحال هستند و امیدواریم این خانواده موتور که یک موتور یک مگاواتی کار خود را شروع کرده است، بتواند نسل جدیدی را برای سیستم تولید قدرت در کشور راه‌اندازی کند.

وی تاکید کرد: باید با توسعه موتورهای 5 الی 6 مگاواتی بتوانیم نسل جدیدی از موتورهای دیزلی به خط تولید برسانیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ان شاالله که ایران تو همه حوزه های دفاعی علمی سیاسی اقتصادی و .... به حد بالایی برسه که هیچ کشوری جرأت شاخ و شونه کشیدن برای ایران رو نداشته باشه و سرانجام مملکت شیعه رو تحویل آقا صاحب الزمان مهدی موعود بدیم
به امید حق تعالی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۱۸ ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
ان شاالله که ایران تو همه حوزه های دفاعی علمی سیاسی اقتصادی و .... به حد بالایی برسه که هیچ کشوری جرأت شاخ و شونه کشیدن برای ایران رو نداشته باشه و سرانجام مملکت شیعه رو تحویل آقا صاحب الزمان مهدی موعود بدیم
به امید حق تعالی
آخرین اخبار