سفارت روسیه در آمریکا درخواست مداخله‌جویانه این کشور برای آزادی چند زندانی مرتبط با فعالیت‌های تروریستی در روسیه را رد کرد.

روسیه تقاضای آزادی محکومین به اقدامات تروریستی توسط آمریکا را رد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه در آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد با توجه به این واقعیت که واشنگتن به دستگیری اتباع روسیه در کشورهای ثالث ادامه می‌دهد، آمریکا هیچ حق اخلاقی ندارد که از روسیه بخواهد افراد محکوم به اقدامات تروریستی را آزاد کند.

این سفارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: آمریکا هیچ حق اخلاقی برای متهم کردن روسیه و نیز درخواست آزاد کردن فردی از زندان را ندارد. به ویژه اینکه اگر آنها به دستگیری اتباع روسیه در کشورهای دیگر ادامه می‌دهند. تروریست‌ها نمی‌توانند در آمریکا بد باشند و در روسیه خوب باشند. ما هیچگاه تروریسم را به این شکل شکست نخواهیم داد. 

در ادامه بیانیه سفارت روسیه در آمریکا آمده است: همچنین روسیه بر بازگشت شهروندان روسی که به طور غیرقانونی محکوم شده‌اند، بویژه ویکتور بوت و کنستانتین یاروشنکو تاکید دارد.

بوت  در سال 2008 در بانکوک تایلند و در عملیات مشترک مقامات آمریکا و تایلند به اتهام جاسوسی برای قتل شهروندان آمریکایی، از طریق توافق برای ارائه سلاح به شورشیان کلمبیایی، دستگیر شد. در سال 2010 بوت از تایلند به آمریکا منتقل شد و در آنجا زندانی شد. یاروشنکو  نیز در سال 2011 به اتهام جاسوسی برای واردات کوکائین به ارزش بیش از 100 میلیون دلار به آمریکا به 20 سال زندان محکوم شد. این خلبان روس در سال 2010  در لیبریا دستگیر شد و به آمریکا تحویل داده شد. در آوریل سال 2016 دادگاه تجدید نظر نیویورک بازنگری در مجازات پرونده خلبان روس را رد کرد.

روز دوشنبه هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی مداخله‌جویانه از دولت روسیه خواست بیش از 150 تن از افرادی را که به فعالیت‌های تروریستی متهم شده‌اند، آزاد کند. 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار