در طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، رشد کمی و کیفی محصولات مشاغل خانگی و حمایت از کارآفرینان با اتصال به بازار محقق می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ رکنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت : طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی در هشت استان کشور به صورت پایلوت از جمله خراسان جنوبی در سه مرحله شامل شناسایی مزیت‌های استان‌ها به تفکیک هر شهرستان، آموزش و توانمندسازی افراد و اتصال به بازار در حال انجام است.


وی افزود: با توجه به اینکه سایت الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای امکان ارتباط مستقیم با متقاضیان و راهنمایی، آموزش، مشاوره و استعدادسنجی آنها توسط جهاد دانشگاهی به نشانیwww. Inhb.irراه‌اندازی شده است، امیدواریم با راه‌اندازی این سامانه مرحله توانمندسازی متقاضیان با سرعت بیشتری انجام ‌شود.


رکنی ادامه داد: در مورد فاز سوم و مرحله اتصال به بازار، ارتباطات و تعاملات خوبی با برندها و اشخاص فعال در عرصه فروش مشاغل خانگی برقرار شده که با قوی‌تر کردن این تعاملات، اتصال تولیدات متقاضیان مشاغل خانگی و فعالان کسب‌وکار خانگی با برندهای معروف و بازار فروش، شاهد رشد کمی و کیفی محصولات مشاغل خانگی در تمام عرصه‌ها به‌ویژه در بحث بسته‌بندی و شیوه ارائه محصولات که یکی از مسائل و مشکلات اصلی مشاغل خانگی است، باشیم.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: مزیت‌های این طرح نسبت به سایر طرح‌های مشاغل خانگی در گذشته، در این است که در این طرح دستگاه‌های اجرایی مرتبط همانند حلقه‌های یک زنجیره متصل به یکدیگر بوده که متقاضی از ابتدای ورود به طرح در مراحل توانمند شدن، آموزش دیدن و در نهایت تولید و فروش محصول با تمامی دستگاه‌های مرتبط با طرح به صورت هماهنگ در ارتباط است و جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد واسطه‌ای و توسعه‌ای در این طرح نقش‌های مختلفی بر عهده دارد.


وی اظهار کرد: مرحله اتصال به بازار آخرین مرحله طرح الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی است اما از نظر فرآیندی، بخشی از این مرحله انجام شده و این امر در حال تکمیل است که این مهم از فعالیت‌های پیشرو در استان است.


رکنی بیان کرد: این طرح در هشت استان به‌صورت پایلوت و در قالب فراخوان توسط سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی اجرا می‌شود که خراسان جنوبی یکی از این استان‌ها است.


مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی اظهار کرد: علاقه‌مندان و متقاضیان با ورود به سامانه طرح نوین الگوی مشاغل خانگی و مطالعه شرایط، ثبت‌نام کرده و از مهارت‌های آموزشی و مشاوره و سایر پشتیبانی‌های لازم بهره‌مند می‌شوند.


وی تصریح کرد:در حال حاضر محدودیت زمانی در این طرح وجود ندارد، اما قطعاً باید زمان خاصی را در نظر بگیریم چرا که در نظر داریم میزان اثربخشی این طرح را محک زده بزنیم.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار