استاندار از آمادگی سازمان توسعه تجارت برای پرداخت 50 درصد هزینه های نمایشگاههای خارجی برای تولیدکنندگان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی در بازدید از 3 واحد تولیدی با هدف رفع موانع تولید در شهرک صنعتی بیرجند گفت: سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی دارد 50 درصد هزینه شرکت در نمایشگاههای خارجی را بپردازد.

وی افزود: شرکت در نمایشگاههای خارجی و استفاده از ظرفیت بازارهای خارجی به ویژه عراق و افغانستان از راههای رونق بیش از پیش این واحدهای تولیدی است و باید دفاتر مربوطه استانداری با کمک نمایشگاههای بیرجند زمینه حضور این گونه واحدها را در نمایشگاههای خارجی فراهم کنند.

مروج الشریعه اظهار کرد : واحد فرآورده های چوبی، تولید سازه های فلزی و تولید لبنیات واقع در شهرک صنعتی بیرجند جزو واحدهای برتر در زمینه تولید، کیفیت و بازاریابی داخلی هستند و بسیاری از مشکلات این واحدها در داخل استان قابل حل است.

استاندار تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و فرمانداران در استان، برای فراهم کردن زمینه رونق بیشتر تولید و اشتغال تفاهم نامه هم افزایی امضا کنند.

وی  با اشاره به اینکه این واحدها سود پایین و گاهی صفر و حتی زیر صفر دارند گفت:از محل کمکهای فنی و اعتباری می توان بخشی از نرخ سود و کارمزد بانکی این واحدها را پوشش داد تا سود و ادامه تولید آنها تضمین شود.

مروج الشریعه کمبود سرمایه در گردش، بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی و افزایش قیمت مواد اولیه از جمله مشکلاتی بود که در بازدید استاندار از این  واحدها عنوان شد.

انتهای پیام/ ط آ

بازید استاندار از 3 واحد تولیدی

برچسب ها: استانداری ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.