مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: 475 هزار نفر در خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت هستند .

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ اربابی مدیرکل بیمه سلامت استان گفت: از این تعداد  66 هزار نفر کارکنان دولت،61 هزار نفر بیمه سلامت همگانی، 13 هزار نفر بیمه سایر اقشار ، 331 هزار نفر بیمه صندوق روستائیان و عشایر و هزار و 500 نفر بیمه  شده صندوق بیمه ایرانیان می شود.

وی افزود: 62 درصد از جعیت خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت بهره مندند که تا کنون 57 هزار و 693 دفترچه بیمه که هم پوشانی با سایر بیمه ها بوده در استان باطل شده است.

اربابی از اجرا شدن طرح کشوری استحقاق سنجی در بیمارستان ها ی دولتی استان از اول تیر خبر داد و گفت: تا پایان سال  با توجه به ارتقاء الگوی فناوری اطلاعات در سازمان بیمه سلامت دفترچه های بیمه سلامت  حذف شده و در این طرح با ارائه کد ملی فرد نوع بیمه و بهره مندی از چند نوع خدمات بیمه ای مشخص می شود.

  مدیرکل بیمه سلامت استان اظهار کرد: الکترونیکی کردن امور بیمه ای و حذف دفترچه ها گام بلندی برای جلوگیری از هدر رفت منابع است.

وی همچنین  به برگزاری همایش کشوری مدیریت منابع و مصارف با رویکردهای نوین در تجویز خدمات پزشکی  در 31 خرداد اشاره کرد وافزود :تاکنون 12 مقاله به این همایش ارسال شده است .

اربابی گفت:هم اکنون بیمه سلامت حدود 66 میلیارد تومان بدهی دارد  که عمده آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است.

انتهای پیام/ ط آ

 بهره مندی 62 درصد از جعیت خراسان جنوبی از خدمات بیمه سلامت

برچسب ها: بیمه سلامت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار