معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ۷۰ مرکز فعال تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید بصیر هاشمی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست اعضای هیات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تاکید بر موضوع پژوهش به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار در پیشرفت دانشگاه، اعلام کرد: اعضای هیات علمی پژوهشی دانشگاه باید با شناسایی و تشخیص به موقع نکات ضعف و قوت، برای ارتقا و پیشرفت دانشگاه در حوزه پژوهش، تلاش کنند.

 وی با اشاره به فعالیت ۷۰ مرکز فعال تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بیان کرد: ۱۰ درصد از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها باید عضو اعضای هیات علمی پژوهشی باشند، این دانشگاه دارای ۹۰۰ عضو هیات علمی است که از این تعداد، ۸۲ عضو هیات علمی در زمینه پژوهش در حال فعالیت هستند.

سید بصیر هاشمی با بیان اینکه ایران مقام شانزدهم را در دنیا در جهت تولید علم دارد، افزود: حدود ۳۶ تا ۳۷ درصد از تولید علم کشور را دانشگاه های علوم پزشکی کشور به خود اختصاص داده اند.

معاون پژوهشی دانشگاه در این نشست به بیان فعالیت‌های مختلف پژوهشی دانشگاه از جمله توسعه و افزایش پژوهشکده‌ها، تقویت و جذب نیروی انسانی پژوهشی و همچنین مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان پرداخت.

سید منصور کشفی مشاور عالی رئیس دانشگاه نیز در جمع اعضای هیات علمی و دست اندرکاران پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به کار‌های بزرگی که در زمینه پژوهشی از سوی اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سطح کشوری و حتی در دنیا انجام شده است، تاکید کرد: باید بکوشیم تا این فعالیت‌های ارزشمند به سمت کاربردی شدن و بهره‌‎وری پیش رود.

وی دانشگاه را امانتی بزرگ خواند که گذشتگان برای ارتقا و پیشرفت آن بسیار تلاش کرده اند و افزود: باید برای حفظ و نگهداری و همچنین پیشرفت و ارتقای این امانت بزرگ، به صورت شبانه‌روزی تلاش کرد.

سید منصور کشفی، اعضای هیات علمی در حوزه پژوهش را به عنوان آبرویی برای دانشگاه برشمرد و گفت: همه باید برای رفع مشکلات مردم تلاش کنیم، نباید طرح‌های تحقیقاتی تنها در کتابخانه‌ها آرشیو شوند، بلکه دستاورد‌های حاصل از این تحقیقات باید گره گشای مشکلات مردم باشد.

مشاور عالی رئیس دانشگاه با تاکید بر این موضوع که تشکیل نشست‌های پژوهشی باید دارای نتیجه و کارایی بالا باشد، افزود: برای رهایی از کارکرد مسیر سلیقه‌ای در مسیر پژوهش دانشگاه، به برنامه‌ای استراتژیک با چشم‌اندازی ویژه به آینده، نیاز است.

وی با اشاره به اینکه کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در دانشگاه باید به شکلی باشد که به بهره‌وری آسیبی نرسد، اضافه کرد: تجمیع مراکز مختلف تحقیقاتی و پژوهشی، یکی از راه‌های جلوگیری از هدر رفت منابع مالی است.

انتهای پیام/ن

نشست اعضای هیات علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.