معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت:از احداث سد‌های زیر زمینی استقبال می‌کنیم و متولیان امر در جنوب استان کرمان مناطق مستعد این سد‌ها را شناسایی کنند و سازمان مدیریت بحران از این روند حمایت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،جلسه بررسی تبعات خشکسالی و مخاطرات کشاورزی و منابع طبیعی جنوب استان با حضور معاون سازمان مدیریت بحران کشور در جیرفت برگزار شد.

در این نشست محمد فرید لطیفی معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت:مخاطرات منطقه خود را بایستی پایش کنیم که در زمان بحران درگیر مسایل حاشیه‌ای نشویم.

وی افزود: اعتبارات مورد نیاز را بایستی برای پایش مخاطرات بگذاریم تا تبعات ناشی از آن را کاهش دهیم.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور بیان کرد:ما باید در ترویج برنامه‌های پیشگیری از خشکسالی مردم و کشاورزان را دخالت دهیم و با برنامه ریزی درست خسارت‌های را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه ما از ظرفیت خیرین در حوزه پیشگیری از حوادث غافل هستیم که می‌توان از ظرفیت مردم و خیران برای پیشبرد اهداف کاهش خسارت‌های استفاده کرد.

محمد فرید لطیفی گفت: دستگاه‌های متولی برای رودخانه‌های وحشی برنامه ریزی کنند و رودخانه‌ها را لایه روبی و نگهداری کنند.

وی افزود:دستگاه‌های مختلف برای کاهش خسارت‌های و مخاطرات طبیعی اولویت بندی کنند و تا زمانی این تغییر نگاه انجام نشود وضعیت ما همین گونه است.

لطیفی بیان کرد:ما به شدت از احداث سد‌های زیر زمینی استقبال می‌کنیم که متولیان امر در جنوب استان مناطق مستعد این سد‌ها شناسایی کنند که سازمان مدیریت بحران از این روند حمایت خواهد کرد.

در این نشست مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت:۲۸۰۰کیلومتر رودخانه اصلی در استان کرمان وجود دارد که ۷۰درصد این رودخانه‌ها در جنوب و شرق استان است.

علیزاده افزود:ما در استان کرمان ۵میلیارد متر مکعب آب تجدید پذیر داریم در صورتی که ۶/۵میلیارد متر مکعب آب برداشت سالیانه از منابع زیر زمینی داریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان کرمان گفت:با توجه به اینکه استان کرمان استان خطر پذیری هستیم، اما اعتبارات تخصیص داده شده جوابگوی جلوگیری از مخاطرات سیلاب‌ها و خشکسالی نیست. در این نشست فرماندار جیرفت از خشک شدن ۴۸چاه آرتزبن در جیرفت خبر داد.

احمد امینی روش افزود:۱۶۲ روستا در جیرفت با مشکل آب شرب رو به رو شده است که می‌طلبد اقدام اساسی در این زمینه صورت بگیرد.

در این نشست فرمانداران جنوب استان کرمان با تشدید چندین ساله بحران خشکسالی در مناطق جنوبی تشکیل جلسه بحران خشکسالی در سطح ملی را خواستار شدند.

انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.