نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اظهار محبت و دوستی آمریکا و رژیم صهیونیستی دروغ و نفاق است، زیرا آن‌ها دشمن ملت ایران هستند و باید توجه داشت که مشکلاتی را که برای کشور ایجاد می‌کنند، بخش عمده دشواری آن نصیب مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،و بنابه اعلام روابط عمومی استانداری کرمان، حجت الاسلام علی محمدی نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور روز دوشنبه در آئین تودیع ومعارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: ملت ایران با رهبری امام (ره) راه مستقیم را انتخاب کرد و پس از ایشان نیز رهبری همان راه را برای ما ترسیم کرده و ما را در آن راه هدایت می‌کنند.

وی تاکید کرد: راه اسلام، راه صحیح و مورد تائیدی است که سربلندی و سرافرازی ملت ایران را رقم می‌زند و قطعا دشمنان اسلام و وایران به ویژه سران و حکام آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی دروغ می‌گویند که ما ملت ایران را دوست داریم.

وی اظهار داشت: اظهار محبت و دوستی آن‌ها دروغ و نفاق است، زیرا آن‌ها دشمن ملت ایران هستند و باید توجه داشت که مشکلاتی را که برای کشور ایجاد می‌کنند، بخش عمده دشواری آن نصیب مردم می‌شود.

حجت الاسلام محمدی گفت: مایوس کردن مردم نسبت به آینده انقلاب و گذشته انقلاب اسلامی یکی از مهمترین اهداف دشمنان است که در این مسیر از رسانه‌های عمومی در اختیار خود برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کنند.

وی اظهار کرد: باید به دشمنان گفت که کور خوانده اید و اشتباه می‌کنید و این ملت راه خود را شناخته و به درستی تشخیص داده و به خداوند و وعده‌های خداوندی نیز اعتماد کامل دارد.

وی بیان کرد: همانگونه که خداوند در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم و نظام را یاری کرده است، در ادامه نیز مومنان را یاری خواهد کرد.

نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در خطبه‌های عید فطر فرمودند: این رژیم نابود خواهدشد، طبق وعده‌های خداوندی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حجت الاسلام قاسمی زاده از مدیران امین و پاک دست مجموعه اوقاف و امور خیریه بوده است که بنا به درخواست‌های مکرر خود مسئولیت شان به فرددیگری واگذار شده است و مدیر جدید این اداره کل در استان کرمان نیز فردی با تجربه است.

وی ادامه داد: در چندسال اخیر آنچه از وقف نامه‌ها در سازمان اوقاف بوده است، خوانده شده و گردآوری شده است.

نماینده، ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور  بااشاره به اینکه ساماندهی مراکز اسناد وقف نیز انجام شده است، اظهارداشت: پول موقوفات در جای خود هزینه می‌شود و تنها از مرکز کشور قابل ارزیابی و نظارت است.

وی اجرای نیات واقفان را از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه برشمرد و ادامه داد: با وجود سامانه‌ها و اقدامات انجام شده، پرده پنهان و مخفی در این سازمان نداریم.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: بزرگترین اختلاف ملکی بین اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی برسر یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار بوده است که تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار تعیین تکلیف شده است.

وی عنوان کرد: در راستای اخذ سند رسمی از سال ۸۹ تا پایان سال گذشته ۷۰ هزار سند رسمی دریافت شده است.

حجت الاسلام محمدی تولید علم و فناوری را یکی از نیاز‌های جدید کشور در حوزه وقف برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرموده اند که اتاق جنگ از وزارت دفاع به وزارت اقتصاد رفته است و باید جبهه‌های دفاعی خود را در حوزه اقتصادی برپا کرد و در این حوزه نیز باید از ظرفیت‌های موقوفات استفاده کرده و ظرفیت‌های اقتصادی این موقوفات و امامزادگان را طبق نیات واقفین و موازین شرعی و حقوقی به کار گیریم.

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: یکی از آزمایش‌های بسیار سخت خداوندی، دوران مدیریتی است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی افزود: هر چه حوزه ماموریتی فرد سخت‌تر و مهمتر باشد، امتحان‌ها نیز سخت‌تر خواهد بود و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز یکی از این میدان‌های سخت است.

وی اظهارداشت: هر انسانی در آزمایش‌های فراوانی که در زندگی اش وجود دارد، مورد محاسبه و سنجش خداوند قرار می‌گیرد و اینکه کسی در شعار حرف از ایمان و اسلام بزند کفایت نمی‌کند بلکه در صحنه عمل در میدان‌های سخت و آسان باید مورد آزمایش‌های الهی قرار گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ماهیت وقف خدمت به خداوند است، ادامه داد: همیشه در هر مسئولیتی در کنار روز آغاز، روز پایان نیز دارند لذا همیشه هر تکریم، معارفه نیز دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان گفت: وقف برای پیشرفت علم و تکنولوزژی، کارآفرینی و اشتغال و توسعه فرهنگ نوعدوستی، همکاری، همراهی و تعامل زمینه‌های جدیدی است که باید مورد توجه مردم، خیران و واقفان قرار گیرد.

حمید ملانوری افزود: یکی از ویژگی‌های انسان‌ها این است که علاقه دارند نام آن‌ها ماندگار شود و یکی از راه‌های ماندگاری نام انسان‌ها حضور در کار‌های خیر است که وقف یکی از بهترین جلوه‌های آن است.

وی با اشاره به اینکه وقف به عنوان یکی از باقیات صالحات همواره در کشور مورد توجه بوده است، ادامه داد: یکی از ویژگی‌های بارز استان کرمان مشارکت در امور وقف و در نیات عقلایی و اثرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: در کنار تمامی منابع و ظرفیت‌های موجود در هر جامعه و منطقه توجه به استفاده از توانایی‌های مردمی برای بهره برداری از این ظرفیت‌ها مهمترین موضوعی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ملانوری اظهار داشت: حوزه‌های تاریخی و گردشگری، حضور مردم در مشارکت‌های اجتماعی، منابع معدنی و صنعتی، وجود جاده‌های ترانزیتی، دانشگاه‌ها و ... ظرفیت‌های استان در مسیر توسعه است و در حدود پنج سال اخیر ایده‌های جدیدی در استان اجرایی شد که سرآمد همه آن‌ها همراهی و مشارکت همه در قالب مثلث توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود.

وی تصریح کرد: اگر امروز میدان مشتاقیه بازسازی شده، خانه حاج آقا علی آماده افتتاح است و پروژه‌های بزرگ دیگری نیز اجرایی شده در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی بوده است و این در حالی است که الگوی شهر نمونه اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است و به عنوان الگو در کشور معرفی شده است.

مدیرکل سابق اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز گفت: برای احداث تالار احسان و مجموعه مربوطه تاکنون ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است و هنوز نیز هزینه‌هایی باقی مانده است.

حجت الاسلام محمد قاسمی زاده ادامه داد: تعامل شایسته با دستگاه‌های اجرایی را همواره مد نظر داشته ایم به گونه‌ای که سعی شده از هیج دستگاهی شکایت نشود.

وی واقعی سازی اراضی وقفی را یکی از اقدامات انجام شده برشمرد و گفت: اجرای دستورالعمل‌های اوقاف نیز همواره مد نظر بوده است و در هیچ کجا با کسی تبانی نکرده ایم.

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه با حداقل بودجه و امکانات کار‌های بزرگی انجام شده است، افزود: ۶۸ میلیون تومان اعتبارات دولتی برای مصلا‌ها و مساجد استان کرمان دریافت و پرداخت شده است و سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به بقاع فاقد درآمد یا کم درآمد پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: افزایش درآمد مدارس علمیه، ۴۵ هزار مترمربع ساخت وساز و تنظیم سند اجاره به ۱۲ هزار موقوفه نیز در اداره کل اوقاف نیز انجام شده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر ۵۰ هزار رقبه موقوفات سند دار شده، ۹۰۰ وقف جدید انجام شده و ۵۰ هزار حافظ قرآن نیز آموزش داده شده است و در کنار آن ۱۲ هزار روحانی نیز اعزام شده اند.

مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز با بیان اینکه سازمان اوقاف سازمانی برنامه محور، سامانه محور و کاملا الکترونیکی است، گفت: برنامه‌ها و هدف‌های نهایی این سازمان مشخص شده است و این سازمانبراساس منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حرکت می‌کند

حجت الاسلام اسماعیل تدینی افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه وابسته به هیچ گروه و سازمانی نیست و ذره‌ای از اهداف خود اصله نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه وقف برای حل مشکلات مادی و معنوی مردم در خدمت جامعه است، تصریح کرد: برنامه‌ها و اولویت‌های این سازمان مشخص شده و ما در راستای اجرای هر چه بهتر این برنامه‌ها اماده هستیم.

در این آئین ضمن تجلیل از خدمات حجت الاسلام محمد قاسمی زاده، تدینی به عنوان مدیرکل جدید اوقاف و امور خیریه استان کرمان معرفی شد.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در چندین سال اخیر همواره رتبه برتر کشوری را از آن خود کرده است و احیای موقوفات از جمله باغ فتح آباد، خانه حاج آقا علی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان و .. از مهمترین رویکرد‌های این اداره کل در سال‌های اخیر بوده است.

حجت الاسلام قاسمی زاده ۱۲ سال در سمت مدیریت کل اوقاف و امور خیریه استان مشغول به خدمت بوده است.

انتهای پیام/ی

وقف برای توسعه کارآفرینی از نیاز‌های کنونی جامعه است

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار