مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آبفای استان قزوین از حفر سه حلقه چاه آب شرب در منطقه میدان دام همزمان با آغاز فصل گرما خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ حسین نژادخیر مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آبفای استان افزود: برای حفر این سه حلقه چاه ۱۴ میلیارد ریال هزینه شده است.

نژادخیر، مجموع آبدهی این سه حلقه چاه را ۱۳۰ لیتر در ثانیه بیان کرد.

وی با اشاره به وارد مدار شدن یکی از این چاه‌های سه گانه منطقه میدان دام افزود: چاه‌های شماره ۲ و ۳ منطقه میدان دام شهر قزوین تا قبل از نیمه تیرماه وارد مدار بهره برداری می‌شود.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آبفای استان افزود: کار حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال آب وبرق چاه شماره ۴ منطقه میدان دام نیز با صرف هزینه ۷ میلیارد ریالی اواسط تابستان به پایان می‌رسد و با آبدهی ۴۰ لیتر در ثانیه وارد مدار می‌شود.

نژادخیر درباره تجهیز چاه شماره پنج شرق قزوین و نیز چاه‌های ۹ و ۱۰ منطقه اقبالیه و چاه ۲۰ منطقه مهدی آباد نیز گفت: اقدامات جذب پیمانکار برای حفاری انجام شده و تملک زمین از سوی واحد حقوقی در حال انجام است.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسـیسات آب شهری شرکـت آبفای استان گفت: برنامه میان مدت جبران کمبود آب شرب شهر قزوین، آبرسانی از محدوده شرق این شهراست که طی ۷ فاز و با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

نژادخیر با اشاره به محدودیت منابع آب قابل شرب در دشت قزوین گفت: با توجه به مشکلات ناشی از بحران کمبود آب، امکان حفر بیش از این ظرفیت برای تامین آب شرب شهر‌های استان وجود ندارد و لازم است در مدیریت مصرف آب و جلوگیری از هدر رفت این عطیه الهی، نهایت دقت و ظرافت از سوی همگان صورت پذیرد.

وی همچنین اظهار داشت: افزایش منابع جدید تامین آب باعث بالارفتن قیمت تمام شده برای هزینه‌های تعمیرات و نگهداری و همچنین انرژی مورد نیاز خواهد شد.

نژاد خیر ابراز امیدواری کرد با اجرای طرح بلند مدت انتقال آب از سد طالقان که توسط شرکت آب منطقه‌ای پیگیری می‌شود، مشکل تامین آب شرب تا حد زیادی برطرف شود.

انتهای پیام/

حفر سه حلقه چاه آب شرب در منطقه میدان دام قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار