رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

شرکت‌های پزشکی برای راه اندازی دستگاه‌های دیالیز حمایت می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شرکت‌های تجهیزات پزشکی در زمینه راه اندازی و نگهداری دستگاه‌های دیالیز در سیستان و بلوچستان حمایت می‌شوند.

شرکت‌های پزشکی برای راه اندازی دستگاه‌های دیالیز حمایت می‌شوندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، دکتر محمد هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی  زاهدان؛در جمع خبرنگاران شرکت کننده در تور رسانه‌ای بازدید از بیمارستان‌های خاتم الانبیا (ص) و علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان اظهار داشت: با توجه به اولویت اجرای برنامه‌های زیرساختی برای حمایت از بیماران، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از فعالیت حرفه‌ای و تخصصی شرکت‌های تجهیزات پزشکی برای راه اندازی دستگاه‌هایی مانند دیالیز حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد: موافقت وزیر بهداشت با استمرار اجرای طرح‌های توسعه بهداشت و درمان در استان‌های سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان، فاصله بخش سلامت در این مناطق را با متوسط کشوری به حداقل ممکن می‌رساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: علاوه بر طرح‌های بزرگی که در دست اجرا داریم بزودی عملیات ساخت سه بیمارستان دیگر در سیستان و بلوچستان آغاز می‌شود.

شهری با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در حوزه خدمات دهی به بیماران افزود: روزانه بیش از ۳۰۰ بیمار ارجاعی در مراحل مختلف بیماری در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان بستری می‌شوند.

وی افزود: متوسط مرگ در این بیمارستان همانند استاندارد‌های جهانی و کمتر از ۲ درصد است.

وی اظهار داشت: تا کنون افزون بر ۴۷۰ بیمار سرطانی در سیستان و بلوچستان خدمات اشعه درمانی (پرتو درمانی) را دریافت کرده و از مراجعه به سایر نقاط کشور بی نیاز شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: ضریب اشغال تخت در بخش دیالیز بیمارستان خاتم الانبیا (ص) حدود ۲۰۰ درصد است.

وی تاکید کرد: بخش آی سی یو جدید بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان به دلیل کیفیت هتلینگ و وجود تجهیزات فنی پیشرفته مانند پنل‌های سقفی در کشور کم نظیر است.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار