کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواخر وقت چهارشنبه تا اوایل هفته آینده بر شدت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود.

علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: : براساس تحلیل آخرین نقشه‌های همدیدی و آینده نگری هواشناسی امروز از شدت وزش باد و گردوخاک درشهر‌های شمالی سیستان و بلوچستان قدری کاسته شده است، اما همچنان صبح‌ها تا اواسط وقت وزش باد متوسط گاهی منجر به خیزش گردوخاک در شهر‌های منطقه سیستان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجددا از اواخر وقت چهارشنبه تا اوایل هفته آینده بر شدت وزش باد در شمال سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود، گفت: با ادامه حضور جریانات نسبتا پایدار در نواحی مرکزی ونیمه جنوبی استان شرایط جوی طی دو روز آینده تغییر قابل ملاحظه‌ای در این مناطق نخواهد داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از نظر دمایی نیز طی سه روز آینده روند تدریجی افزایش دما در سطح استان ادامه دارد، اما از روز پنج شنبه روند کاهشی دما انتظار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت دریای عمان مواج و متلاطم است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان و خاش با حداقل دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد ودلگان با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بودند.

انتهای پیام/ع

افزایش سرعت باد در زابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار