معاون استاندار اردبیل گفت: نباید در مسیر توسعه و پیشرفت استان به ویژه تحول اقتصادی عده‌ای آیه یاس بخوانند و سخن از محقق نشدن اهداف و برنامه‌ها داشته باشند.

بهمن حسین‌زاده، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، افزود: بیشترین اشتغال استان در حوزه کشاورزی است هر چند که ممکن است در بحث بهره‌وری و صنایع تبدیلی مشکلات و معایبی داشته باشیم که قطعا به راحتی می‌توانیم با برنامه‌ریزی و هدفگذاری و همچنین جذب سرمایه‌گذاران در این بخش موفق عمل کنیم.

وی تولید و صادرات گیاهان دارویی را منبع درآمد خوب با ارزش افزوده ارزشمند برای فعالان این بخش در استان اردبیل اعلام و خاطرنشان کرد: ما آمادگی داریم از محل اشتغال روستایی و تسهیلاتی که به این حوزه به مبلغ 280 میلیارد تومان با نرخ سود 6 درصد پرداخت می‌کنیم از بخش گیاهان دارویی، تولید و فرآوری آن حمایت کرده و نسبت به تجاری‌سازی و بازاریابی در این بخش با تولید متنوع حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

معاون استاندار اردبیل گفت: در بحث اشتغال فراگیر نیز با نرخ سود 10 تا 12 درصد پرداخت تسهیلات را به فعالان این بخش انجام می‌دهیم که قطعا تمام هدفگذاری و برنامه‌ریزی مسئولان استان بر این است تا در این بخش بتوان به اهداف مورد نظر دست یافت.

حسین‌زاده به پیگیری برای احداث شهرک تخصصی دارو در استان اشاره کرد و افزود: ما از جهاد دانشگاهی و مراکز تخصصی رشد در واحدهای فناور دانشگاه خواسته‌ایم تا در بحث تولید، بسته‌بندی و تجاری‌سازی گیاهان دارویی پیشنهادها و برنامه‌های خود را ارائه کنند تا با همراهی و هماهنگی منسجم بتوان در این عرصه به توفیقات مناسب دست یافت.

وی بیان کرد: نباید در مسیر توسعه اقتصادی استان آیه یاسی خوانده شود بلکه همه باید به دور از منفی‌نگری با نگاه مثبت و امیدبخش به تحول اقتصادی استان کمک کنند چرا که ما همچنان از درآمد پائین مردم در این استان رنج می‌بریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل از سرمایه‌گذاران دعوت کرد؛ تا در این حوزه ورود پیدا کنند به طوری که ما حتی فرش قرمز را برای این سرمایه‌گذاران پهن می‌کنیم و دست آنها را در ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در حوزه‌های مختلف به گرمی می‌فشاریم.

انتهای پیام/ح

احداث شهرک تخصصی دارو در استان اردبیل

برچسب ها: اقتصاد ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.