پرونده تجاوز به تعدادی دختر در شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان با جدیت از سوی مسئولان در حال پیگیری است .

جزییات متجاوزین به عنف دختران ایرانشهریحجت الاسلام علی موحدی راد دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان درگفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، در تشریح جزییات پرونده متجاوزین به عنف در ایرانشهر گفت: یک نفر از متهمین حادثه دستگیر شده است و در حال بازجویی است.

موحدی گفت: شاکیان این پرونده در حال حاضر سه نفر از بانوان هستند و خبر منتشر شده از مبنی بر تعدی به 41 نفر از بانوان در ایرانشهر صحت ندارد.

وی در رابطه با این پرونده، افزود :۴ متهم شناسایی شدند  که عامل اصلی و دارنده خودرو که با آن عمل ربودن را انجام می‌دادند، دستگیر شده و بقیه متهمین هم و به زودی دستگیر می شوند.

وی افزود: فعلا سه نفر تحت عنوان آدم ربایی و تجاوز به عنف شکایت کرده اند که اتهامات مطرح شده از سوی آنان مربوط به یکی دو روز اخیر نبوده است و یکی از خانم ها مدعی شد دی ماه پارسال، دیگر شاکی این پرونده اردیبهشت و دیگری خردادماه مورد تجاوز قرار گرفتند که به تازگی شکایت کرده اند.

وی ادامه داد: این در حالیست که از سه شاکی یاد شده فقط یک نفر حاضر به انجام معاینات پزشکی در پزشکی قانونی شده است.

موحدی راد افزود: از دیگر شهروندان ایرانشهری  خواهشمندیم اگر اطلاعی و یا شکایتی در خصوص این پرونده دارند با مراجعه به شعبه یک کیفری دادسرای ایرانشهر موضوع را با مسئولان قضایی در میان بگذارند.

تشکیل جلسه شورای تامین استانداری برای بررسی ابعاد تجاوز در ایرانشهر

معاون امنیتی و انتظامی استانداری نیز با اشاره به دستور روز گذشته وزیر کشور به استاندار سیستان و بلوچستان برای پیگیری رخداد ایرانشهر گفت: صبح امروز "دوشنبه" جلسه شورای تامین استانداری تشکیل و ابعاد موضوع بررسی شد.

محمدهادی مرعشی معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان در حاشیه جلسه شورای تامین استان، به خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،،گفت: در پی تجاوز به عنفی که از سوی بزهکاران ایرانشهر اتفاق افتاده یک نفر شاکی به دادسرا مراجعه کرده و بلافاصله پس از تشکیل جلسه‌ای طی ۴ تا ۵ ساعت نفر اول دستگیر و به جرم خود اعتراف کرده است.

وی ادامه داد: پس از شاکی اول، دو نفر دیگر به دستگاه قضایی شکایت کردند که می‌توان گفت: این سه نفر با یکدیگر آشنا بودند.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به این که این موضوع چهار مجرم داشته، تصریح کرد: از چهار نفر مجرم یک نفر دستگیر و سه نفر متواری هستند که برای دستگیری سه نفر دیگر پیگیری‌های لازم در دست اجرا است.

وی گفت: تاکنون دو جلسه برای بررسی این اتفاق در شورای تامین شهرستان برگزار شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: روز گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور دستور داد تا استاندار سیستان و بلوچستان این موضوع را به جد پیگیری کند در نتیجه صبح امروز دوشنبه ۲۸ خرداد ماه جلسه شورای تامین تشکیل و ابعاد موضوع بررسی شد.

مرعشی اظهار داشت: سه نفر دیگر شناسایی و انشالله به زودی دستگیر و به سزای اعمال خود خواهند رسید.

وی در رابطه با تناقض‌های مطرح شده در آمار‌های اعلامی از سوی مسئولین، گفت: این پرونده سه نفر شاکی و چهار نفر مجرم دارد که از این چهار نفر یک نفر دستگیر و سه نفر دیگر متواری هستند.

اعزام تیم پزشکی مجرب برای بررسی ماجرای تعرض به دختران ایرانشهر

محمد مهران امینی‌فرد رئیس دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر گفت: یک تیم پزشکی مجرب از وزارت بهداشت برای بررسی ابعاد ماجرای تجاوز به عنف به دختران ایرانشهری امروز به این شهرستان اعزام می شود.

امینی‌فرد اظهار داشت: قرار است یک تیم مجرب از وزارت بهداشت برای بررسی ابعاد این ماجرا ، امروز دوشنبه به ایرانشهر اعزام شود.

وی اذعان داشت: این تیم پزشکی، مسئله تجاوزبه عنف به عنف  دختران ایرانشهری را از ابعاد مختلف روانشناسی، روان شناختی و روانپزشکی مورد بررسی قرار داده و آموزش های لازم حمایتی را به کارشناسان این دانشکده ارائه خواهند کرد.

امینی فرد افزود: علوم پزشکی ایرانشهر نقش حمایت روانی و سلامتی از قربانیان تجاوز را برعهده دارد.

وی افزود: تاکنون 3 نفر از آسیب دیدگان  ، از طریق پزشکی قانونی به علوم پزشکی ایرانشهر معرفی شده اند و آزمایش ها و خدمات لازم را دریافت کرده اند.

رئیس علوم پزشکی ایرانشهر خاطر نشان کرد: افرادی که مورد تعرض قرار گرفته و به علوم پزشکی ایرانشهر مراجعه کرده اند از خانواده های محترم و موجهی هستند .

 ماجرای تجاوز به عنف ۴۱ دختر ایرانشهری از کجا آغاز شد

 روز جمعه ۲۶ خرداد ماه مولوی طیب امام جمعه اهل تسنن شهرستان ایرانشهر در خطبه‌های نماز عید از تجاوز به ۴۱ دختر در این شهرستان خبر داد که این موضوع به‌صورت گسترده در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و اخبار ضد و نقیض در این ارتباط منتشر شد که البته هیچکدام هم مورد تایید قرار نگرفته است.

در پی انتشار این خبر تعدادی از مردم ایرانشهر در اعتراض به این اتفاق، که مورد تایید هم قرار نگرفته است، در مقابل فرمانداری تجمع و خواهان اشد مجازات برای ربایندگان شدند. 

در ادامه فرماندار ایرانشهر در میان تجمع کنندگان حضور پیدا کرد و  قول داد که پیگیر این موضوع به صورت جدی هست و با مجرمین برخورد خواهد شد. تجمع کنندگان از صحبت‌های فرماندار قانع و به تجمع پایان دادند.

پس از این موضوع دادستان عمومی و انقلاب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان تجاوز به ۴۱ دختر و زن در شهرستان ایرانشهر را تکذیب کرد و گفت: تنها سه نفر شاکی خصوصی تاکنون برای این موضوع به دادسرا مراجعه کرده اند و فقط یک نفر تاکنون دستگیر شده است.

توصیه مهم امام جمعه ایرانشهر به مردم

مولانا محمد طیب ملازهی امام جمعه مسجد نور اهل سنت ایرانشهر، در خصوص تجمع و اعتراض مردم برای تجاوز صورت گرفته به چند دختر ایرانشهری، گفت: مردم برای حادثه ایرانشهر تجمع نکنند، زیرا مسؤلان قول پیگیری و برخورد داده‌اند.

صحبت کردن راجع به این آسیب اجتماعی آسان نبوده و شاید بسیاری از آسیب‌دیدگانِ  به‌دلیل تعصبات و ترس از رسانه‌ای شدن یا به اصطلاح دیگر حفظ آبروی خود این مسئله را در سکوت نگه داشته و پیگیری نکنند.

در این باره بیشتر بخوانید:

همه متهمان پرونده تعرض در ایرانشهر شناسایی شده‌اند

جزییات جدید پرونده ربایش دختران در ایرانشهر از زبان دادستان زاهدان

هیچ کس حق تجمع در ایرانشهر را ندارد

اخبار فضای مجازی درباره حادثه ایرانشهر مورد تایید نیست

اظهارات فرماندار ایرانشهر درباره پرونده آزار دختران

 

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۷ ۰۳ تير ۱۳۹۷
عجب روزگاری شده چجورجرات کردند!
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۹ ۰۱ تير ۱۳۹۷
کم کاری مسئولین برکسی پوشیده نیست نیروی انتظامی غیرکارآمددرایرانشهرمتاسفانه جرم وجنایت رادراین شهرزیادکرده وتابه خواهی اعتراض کنی خودمجرم محسوب می شوی وجرم نکرده رابه پایت می گذارند.
آخرین اخبار