عضو کمیسیون آموزش گفت: حتما موضوع مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری درباره عدم تجانس میان رشته‌های دانشگاهی را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح می‌کنیم و چاره‌ای برای حل این مشکل می‌یابیم.


عدم توازن میان رشته‌های دانشگاهی در آینده برای کشور مشکل‌ساز می‌شود/ چرا فردی با دکترای ریاضی از یک تکنیسین درآمد کمتری دارد؟!محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها مبنی بر خطر گرایش به رشته‌های پر درآمد و عدم توازن میان رشته‌های دانشگاهی، اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری حکایت از دوراندیشی و فرزانگی ایشان دارد، چراکه کشورهایی به سرعت قله‌های پیشرفت علمی را فتح کردند که روی علوم پایه سرمایه‌گذاری کردند.

وی ادامه داد: متأسفانه وضعیت بازار کار و عدم تجانس مزایای مادی به تحصیلکردگان علوم پایه نسبت به کسانی که در برخی از رشته‌های درآمدزا صرفا تکنیسین هستند، قابل مقایسه نیست.

نماینده مردم خمینی‌شهر تصریح کرد: جای تأسف است که فردی با دکترای ریاضی از یک تکنیسین با مدرک کاردانی درآمد کمتری دارد و باید این وضعیت ساماندهی شود.

ابطحی بیان کرد: از آنجایی که درآمد رشته‌های علوم پایه حتی با وجود تحصیلات عالیه قابل قیاس با برخی از رشته‌های درآمدزا نیست، بسیاری از دانشجویان ما علاقه چندانی برای تحصیل در علوم پایه ندارند، چرا که درآمدزایی یکی از ملاک‌های اصلی آنان برای انتخاب رشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با اشاره به اینکه عدم تجانس میان رشته‌های دانشگاهی در آینده برای ما مشکل‌ساز خواهد شد و جلوی پیشرفت علمی کشور را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در کمیسیون آموزش و تحقیقات حتما این موضوع مهم و مورد تأکید مقام معظم رهبری را مطرح می‌کنیم و چاره‌ای برای حل این مشکل می‌یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
در ایران بعد از ابتدایی نه درسی است نه معلمی نه کلاسی نه آموزشی دانشگاه هم که محلی برای تاخیر سربازی جوانان توسط دانشگاهها شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
چرا فردی با مدرک دکترای جغرافیا معاون وزیر بهداشت است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
مثل همیشه تقصیر آمریکاست دیگه پرسش نداره که....
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۱۲:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
این خودتون بگین چرا چنین هست از ضعف مدیریت در کشور هست آقا .
آخرین اخبار