عضو انصارالله ضمن تکذیب خبر پیشنهاد سازمان ملل برای تحویل کنترل شهر حدیده یمن به این سازمان گفت هیچ کشوری بخشی از خاک خود را به متجاوزان نخواهد داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد البخیتی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت: «مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، هرگز از ما نخواسته است بندر و شهر حدیده در غرب یمن را تحویل دهیم».

او با اشاره به سفر  فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به این کشور تاکید کرد دیدار گریفتیس از صنعا امر تازه‌ای نیست و این سفر در چارچوب تکمیل مذاکرات درباره موضوعات مطرح شده در سفر قبلی وی و در راستای تلاش برای حل فراگیر بحران یمن از جمله مسئله بندر حدیده و فرودگاه صنعا صورت گرفته است.

این عضو جنبش انصارالله افزود: مارتین گریفیتس از ما نخواسته است بندر و حتی شهر حدیده را تحویل دهیم و پیش از این سازمان ملل و از زبان دبیرکل سابق آن پیشنهاد کشور‌های متجاوز (ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان) برای مدیریت بندر حدیده را رد کرده بود، چون اداره این بندر از اختیارات سازمان ملل نیست و محور مذاکرات، درباره نظارت سازمان ملل بر این بندر است.

البخیتی گفت: پیشنهاد تحویل بندر و شهر حدیده، تقاضای غیر واقعی است، چون سابقه ندارد هیچ کشوری به شکل داوطلبانه بخشی از خاک خود را به کشور‌های متجاوز تحویل دهد و این کار به معنای تحویل مسالمت‌آمیز بخشی از خاک کشور به متجاوزانی است که از طریق نظامی موفق به دستیابی به آن نشدند و در آینده نیز خواسته‌های بیشتری را مطرح خواهند کرد.

او در ادامه، ادعای وزارت خارجه عربستان سعودی درباره تسلط نظامیان این کشور بر فرودگاه حدیده را بی‌اساس و نادرست خواند و گفت: «پس از ادعای ریاض، من همان روز از داخل فرودگاه الحدیده در کنفرانس خبری شرکت کردم تا ادعای دروغ آنان درباره تسلط بر این فرودگاه فاش شود.»


بیشتر بخوانید: 

عضو انصارالله یمن از داخل فرودگاه حدیده، ادعای متجاوزان را تکذیب کرد+ تصاویر


این عضو ارشد انصارالله در ادامه مصاحبه خود با خبرگزاری آلمان تاکید کرد هدف اصلی از تشدید حملات نظامیان وابسته به منصور هادی و نیرو‌های متجاوز تحت امر عربستان به حدیده، تشدید محاصره مردم یمن با هدف افزایش مشکلات و رنج‌های آنان است.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تاکید کرد: اگر کشور‌های متجاوز بر اساس ادعای خود به دنبال کاهش درد و رنج مردم یمن هستند، چرا فرودگاه صنعا را بستند، چون ارسال هرگونه سلاح به یمن از طریق این فرودگاه غیر ممکن است، پرواز‌ها به صنعا از طریق اردن صورت می‌گیرد و هواپیما‌ها قبل از ورود به صنعا یک بار دیگر در فرودگاه بیشه در جنوب عربستان بازرسی می‌شوند.

شایان ذکر است، نظامیان وابسته به دولت مستعفی و فراری یمن با پشتیبانی ائتلاف متجاوز تحت امر عربستان از چهارشنبه گذشته عملیات نظامی گسترده‌ای تحت عنوان «پیروزی طلایی» با هدف تسلط بر بندر و شهر حدیده آغاز کردند.

انتهای پیام/

مصاحبه محمد البخیتی با خبرگزاری آلمان

برچسب ها: یمن ، عربستان ، سازمان ملل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خدا ریشه ظالمان را هرچه زودتر کم کنه و نابودشون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
مرگ بر السعود
آخرین اخبار