چهره‌های سرشناس از حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از رئیس‌جمهور آمریکا خواستند تا به جدا کردن کودکان مهاجر از والدین خود در مرز‌ها پایان دهد.

پیوستن جمهوریخواهان به دموکرات‌ها در محکوم کردن قانون مهاجرتی ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، چهره‎‌های برجسته از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات آمریکا روز یکشنبه از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خواستند تا به اقدام دولت خود در جدا کردن کودکان مهاجر از والدین دستگیره شده خود در مرزهای این کشور پایان دهد.

قانونگذاران جمهوری‌خواه، لارا بوش، همسر جرج دبلیو بوش، رئیس جمهور اسبق آمریکا، یک روزنامه محافظه‌کار، بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا و یکی از مشاوران سابق ترامپ از جمله چهره‌های سرشناسی هستند که در محکومیت قانون مهاجرتی ترامپ به دموکرات‌ها پیوستند. قانون جنجالی دولت ترامپ سبب جدایی نزدیک به 2 هزار کودک از والدینشان تنها ظرف شش هفته شده است.

تشدید نگرانی‌ها بر سر جدا کردن کودکان از والدین خود در مرزهای آمریکا با ملاقات برخی نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا از محل نگهداری کودکان مهاجر در تگزاس و نیوجرسی در مخالفت با این قانون همراه شد.

رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه در سخنان خود بدون اشاره مستقیم به این مسئله تنها اعلام کرد دموکرات‌ها باید در قانون امنیت مرزی با جمهوریخواهان همکاری کنند. ترامپ در توئیتر خود خطاب به دموکرات‌ها نوشت: منتظر بعد از انتخابات (کنگره) نباشید؛ زیرا شما قرار است در این انتخابات بازنده باشید.

همچنین روز یکشنبه لارا بوش در انتقادی نادر از سیاست‌های داخلی این قانون را با توقیف آمریکایی‌ها و ژاپنی‌ها در طول جنگ جهانی دوم مقایسه کرد. بانوی اول سابق آمریکا از لزوم حمایت از مرزهای بین المللی آمریکا تقدیر کرد با این حال سیاست فعلی را بیرحمانه خواند که باعث شکستن قلب او شده است. سوزان کالینز، نماینده جمهوریخواه ایالت مین اقدام دولت ترامپ را محکوم کرد و آن را تنها در صورتی مجاز دانست که شواهدی از سوء استفاده در دست باشند. کولینز به سی بی اس اعلام کرد دولت با این کار یک پیام را به مهاجران می‌فرستد که در صورت عبور از مرزها کودکانشان از آنها گرفته می‌شوند.این قانون در تعارض با ارزش‌های آمریکا است.

بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق آمریکا نیز ضمن محکوم کردن قانون مهاجرتی ترامپ گفت که کودکان نباید ابزار مذاکره قرار گیرند. کلینتون یادآور شد ترامپ با استفاده گسترده از این اقدام محکوم شده، تلاش می‌کند دموکرات ها را به پذیرش محدودیت‌های مهاجرتی این قانون مجبور کند. هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات سال 2016 نیز سخنان همسرش را مورد تائید قرار داد.

برخی نمایندگان جمهوری‌خواه طی روزهای اخیر ترامپ را برای تغییر و اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا با ارائه دستورالعمل‌های تازه به وزارت امنیت داخلی تحت فشار قرار دادند. مجلس نمایندگان آمریکا قرار است این هفته قانونی مهاجرتی را مورد بررسی قرار دهد.

انتهای پیام/

اجماع جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در محکوم کردن سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار