کمیته قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی لایحه‌ای را برای ممنوع کردن فیلمبرداری از اقدامات نظامیان این رژیم ارائه کرده است.

لایحه‌ای غیرقانونی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات نظامیان رژیم صهیونیستیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، کمیته قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی لایحه‌ای بحث برانگیز را مطرح کرده که براساس آن فیلمبرداری از اقدامات سربازان نظامی این رژیم را ممنوع می‌کند. 

کمیته قانونگذاری کابینه رژیم صهیونیستی با تصویب این لایحه  موافقت کرده است. این لایحه مجازات تا 5 سال زندان را برای هر فردی که از اقدامات نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی فیلمبرداری یا آنرا منتشر کند، پیش‌بینی کرده است. این لایحه قرار است این هفته در پارلمان رژیم صهیونیستی به بحث گذاشته شود.

با این حال، آویچای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به نظر من این لایحه از نظر قانونی مشکل ساز است. وی افزود او قادر به دفاع از این لایحه در دادگاه نیست. دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد این لایحه به شکل فعلی خود در بازنگری قانونی دوام نخواهد آورد. او در نامه‌ای به کمیته قانونگذاری کابینه اعلام کرد این لایحه مشکلات قانونی جدی را به همراه خواهد داشت. مندلبلیت احتمال تائید این لایحه در دادگاه عالی را بعید دانست زیرا این لایحه به شکل فعلی خود برخلاف قوانین رژیم صهیونیستی است.

این لایحه که در ماه آوریل توسط سیاستمداران راست گرا پیشنهاد شد و مورد حمایت آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار گرفت، می‌گوید اگر انتشار فیلمی به امنیت کابینه رژیم صهیونیستی آسیب برساند محکومیت فرد خاطی ممکن است دو برابر شده و به ده سال برسد.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی به دنبال ابراز نگرانی دادستان کل رژیم صهیونیستی طرفداران این لایحه با ایجاد تغییراتی در آن موافقت کردند. بنابر گزارش‌ها نسخه اصلاحی این لایحه قرار است مداخله در اقدامات نظامیان رژیم صهیونیستی و جلوگیری از انجام وظایف آنها را ممنوع اعلام کند. این لایحه خشم‌ بسیاری از گروه‌ها و فعالان راست گرا را به همراه داشت که مسئله سوءاستفاده نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی را مطرح می‌کنند. گروه‌های مخالف در این باره اعلام کردند که این لایحه روند خود را طی می‌کند و هیچ قانون احمقانه‌ای نمی‌تواند مانع از آن شود.

در یکی از فیلم‌های گرفته شده یک نظامی این رژیم با سر دادن فریاد شادی به یک فلسطینی بی حرکت شلیک می‌کند و در فیلم دیگر یک فلسطینی به عنوان هدف تمرینی برای نظامیان رژیم صهیونیستی در نظر گرفته شده است.  سالهاست رژیم صهیونیستی شاهد پدیده نگران‌کننده‌ای است که در آن اقدامات نظامیان از طریق فیلم، عکس یا ضبط صدا توسط گروه‌های مخالف این رژیم و طرفدار فلسطین ثبت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار