مقامات چینی در واکنش به اعمال تعرفه‌های آمریکا بر تولیدات چینی از اعلام تعرفه‌های اضافی بر فهرستی از تولیدات وارداتی از آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، مقامات چینی پس از تایید فهرستی از اقلام تولیدی آمریکا از سوی کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی چین، ۲۵ درصد از تعرفه‌های اضافی بر ۶۵۹ مورد از اقلام آمریکایی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال می‌کنند.

چین ۵۴۵ مورد تعرفه‌های اضافی به ارزش ۳۴ میلیارد دلار شامل تولیدات کشاورزی، وسایل نقلیه و خودرو و تولیدات آبزی و دریایی را از ۶ ژوئیه سال کنونی به اجرا در می‌آورد.

همچنین اعمال تعرفه‌های اضافی بر ۱۱۳ مورد از تولیدات شیمیایی، تجهیزات پزشکی و تولیدات انرژی متعاقبا اعلام خواهد شد.

مقامات دولتی چین اعلام کردند، تصمیمات اخیر برای اعمال تعرفه‌های اضافی بر تولیدات آمریکایی در راستای سیاست‌های قوانین تجارت خارجی چین و مقررات جمهوری خلق چین بر امور گمرک صادرات و واردات و همچنین اصول اساسی قوانین بین المللی اعمال شده است.

جمعه گذشته آمریکا از اعمال ۲۵ درصد تعرفه‌های اضافی برکالا‌های وارداتی چین به ارزش حدودی ۵۰ میلیارد دلار خبر داد.

همچنین از ششم ژوئیه تعرفه‌های اضافی بر حدود ۳۴ میلیارد دلار ارزش تولیدات چینی اعمال خواهد شد.

این در حالی است که دیگر تولیدات چین به ارزش ۱۶ میلیارد دلار براساس اعلامیه عمومی و روند مشورتی انجام خواهد شد.

مقامات دولتی چین ضمن انتقاد شدید به آمریکا معتقدند، این کشور اقدامات مربوط به سازمان تجارت جهانی و موافقت عمومی در چارچوب رایزنی‌های تجاری و اقتصادی را نقض و حقوق مشروع و منافع طرف چینی وهمچنین منافع چین و مردم این کشور را تضعیف می‌کند.

افزون برآن، براساس اظهارات یکی از مقامات مسئول اداره کمیسیون تعرفه گمرک چین، تعرفه‌های اضافی؛ اجناس و تولیدات چینی را مورد هدف قرار می‌دهد و لذا در صورتی که چنین قانونی اجرا شود، چنین رویه‌ای اساسا شرایط تجاری اینگونه تولیدات و اقلام را تغییر می‌دهد و فعالیت تولیدکنندگان و شرکت‌های تجاری و روند تولید و عملیات صنایع دست بالا و پایین نیز مختل می‌شود.

این مقام چینی افزود، اقدام چین اساسا در پاسخ به وضعیت ناگهانی آمریکاست که مقررات بین المللی را نقض کرده است.

این در حالی است که مقامات چین می‌دانند اعلامیه آمریکا مبنی بر ادامه اعمال تعرفه‌های اضافی به اقدامات تلافی جویانه پکن بستگی دارد اگر چه که مقامات پکن اتخاذ اینگونه اقدامات را برای دفاع از حقوق مشروع چین توصیف می‌کنند.

انتهای  پیام/

اقدامات تلافی‌جویانه چین در برابر تعرفه‌های آمریکا

برچسب ها: چین ، آمریکا ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار