به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی (ره ) در 27 خرداد 58 همایش ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در تبریز برگزار شد.

همایش ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در تبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ،در این همایش گفت:هدف از تشکیل جهادسازندگی به فرمان امام رفع محرومیت ،تأمین درآمد کافی و ایجاد اشتغال درروستاها و رشد و شکوفایی بخش کشاورزی بود که این نهاد به عنوان بازوی توانمند نظام برای پیشرفت کشور و با عدالت محوری تا کنون فعالیت میکند.


او افزود: این نهاد از ابتدا خیل عظیم نیروهای دلسوز جوان و متخصصان متعهد را در رشته های گوناگون برای احیا و نوسازی روستاها جلب کرد و خدمات مؤثری دررفع محرومیت و ایجاد زمینه برای مشارکت روستاییان در صحنه اقتصاد کشور انجام داد.


وی با اشاره به نقش مهم جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس در ایجاد مهارتهای فنی و مهندسی در جبهه خاطرنشان کرد : انتخاب واژه سنگرسازان بی سنگر بیانگرعمق فداکاری ایثارگران جهادی است که زیر باران گلوله و دید مستقیم دشمن به احداث پل ،سنگر و استحکامات می پرداختند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود : هم اکنون نیز پیروان آنها درسازمان جهاد کشاورزی قدمهای مؤثری برداشته اند و باید از ظرفیت ها و فرصت های این سازمان نهایت بهره را ببریم.


حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد :در این سازمان باید برای رسیدن به توسعه و تعالی از نیروهای جوان و فناوری های نو و جدید بهره برد و ایثارگران جانبازان و پیشکسوتان این عرصه را فراموش نکرد.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز گفت:وظیفه ما تأمین امنیت غذایی است و جهادگران عرصه تولید بخش کشاورزی در تلاشند این امنیت را با غذای سالم و کافی با به کارگیری دانش نوین و ارتقای عملکرد در واحد سطح با وجود کمبود منابع آبی تأمین کنند.


فتحی افزایش بهره وری در بخش کشاورزی را نیازمند بهینه سازی مصرف آب دانست و از نماینده ولی فقیه در استان خواست ائمه جماعت شهرستانها را برای حساس سازی مردم بویژه روستاییان و کشاورزان در نمازهای جمعه در این زمینه تشویق کنند.

 

انتهای پیام/

 

همایش ترویج فرهنگ و مدیریت جهادی در تبریز

برچسب ها: کشاورزان ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.