مدیرعامل شستا گفت: باتوجه به این که پیمانکار سدتونل سوم کوهرنگ یکی از شرکت‌های شستاست، اعتباری تأمین کردیم و قول دادیم در صورت اصلاح تعرفه ها در مدت 18 ماه سد کوهرنگ را به مرحله آب‌گیری برسانیم.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی لطفی امروز در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: مدیرعامل سابق ذوب‌آهن با عشق و علاقه برای پیشبرد این صنعت کار کرد و مدیرعامل فعلی حاصل انتخاب فرآیندی است که تقریباً همه ذی‌نفعان مرتبط با ذوب‌آهن در آن دخیل بودند.

وی با بیان این که ذوب‌آهن از شرکت خصوصی‌سازی خریداری شده و تعاریفی همچون خصولتی و نیمه‌دولتی را قبول نداریم، افزود: از روزی که مسؤولیت شستا را پذیرفتم نگاهم به درون سازمان بوده است؛ از مدیرعامل جدید ذوب‌آهن انتظار می‌رود فرصت‌های ارتقای این شرکت را فراهم آورد.

به اذعان مدیرعامل شستا ، زمانی که ذوب‌آهن را به تأمین اجتماعی واگذار کردند مانند گوشت قصابی به مسلخ بردند، ذوب‌آهن خالی را دادند و برای زنجیره تأمین آن با مشکل مواجه شدند؛ امروز 5 دهه از تأسیس این شرکت می‌گذرد و در همه صنایع کشور جای پای ذوب‌آهن باقی است.

وی خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن دانشگاه تربیت نیروی متخصصی بوده است که خروجی‌های آن در همه صنایع وجود دارد؛ کارمندان این کارخانه باید مثل گذشته وحدت، تعامل و آرامش خود را حفظ کنند.

لطفی با تأکید بر ضرورت تلاش برای رفاه کارکنان و کارگران اذعان داشت: کارکنان و کارگران نیز باید توجه داشته باشند در صورتی که چراغ این صنعت روشن باشد و با ظرفیت کامل محصول تولید کند، مدیریت می‌تواند به خواسته آنان توجه داشته باشد.

وی با بیان این که سرلوحه کار ما منشور 9 ماده‌ای وزیر کار است، عنوان داشت: یکی از بندهای این منشور به این معناست که از ورود افراد ناحق به هر نحو ممکن در جایی که افراد شایسته وجود دارند باید جلوگیری شود.

مدیرعامل شستا با بیان این که جمعیت شاغل در ذوب‌آهن اصفهان معادل 7 درصد کل کارکنان شستاست، تصریح کرد: شرکت ذوب‌آهن 3 چالش عمده دارد که مدیرعامل سابق این شرکت تلاش کرد این چالش‌ها به بحران تبدیل نشود.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی در بودجه سال 97 قانونی را تصویب کرد تا بتوان تمام بدهی‌های بانکی ذوب‌آهن را با بانک مرکزی تهاتر کرد؛ این فرصت خوبی است چراکه 600 میلیارد تومان هزینه مالی ذوب‌آهن کاسته شده و این نقدینگی می‌تواند در توسعه طرح‌ها تأثیر زیادی داشته باشد.

لطفی با اشاره به چالش آب ذوب‌آهن و تأثیر سد کوهرنگ در تأمین آب این صنعت یادآور شد: در جلساتی که با استاندار اصفهان داشتیم و باتوجه به این که پیمانکار سد کوهرنگ یکی از شرکت‌های شستاست، اعتباری را تأمین کردیم و قول دادیم اگر‌ استاندار اصفهان اصلاح تعرفه را انجام دهد،  در مدت 18 ماه سدتونل سوم کوهرنگ را به مرحله آب‌گیری برسانیم.

وی با بیان این که 500 نفر در حال فعالیت در سد کوهرنگ هستند، ابراز داشت: ماشین‌آلات لازم را نیز برای این طرح اضافه کردیم و با وجود این ذوب‌آهن هم باید استفاده از پساب‌ را در دستور کار خود قرار دهد.

مدیرعامل شستا در پایان با اشاره به بحران نقدینگی ذوب‌آهن اضافه کرد: در حال تلاش هستیم با به وثیقه‌گذاری بخشی از دارایی‌هایمان امکان انتشار اوراق فراهم شود تا بتوان 500 میلیاردی راکه امروز کسری نقدینگی برای اجرای طرح‌هاست، تأمین کنیم.

 

انتهای پیام/م

مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.