مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان زنجان گفت : ايجاد خانه های بوم گردی زمینه توانمندسازی و رونق کسب و کارهای گردشگری را در جوامع محلی فراهم می کند.

رحمتی مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، با اشاره به این که در حال حاضر، تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان زنجان 59 باب است گفت : پيش بينی می شود، تعداد اقامتگا ه‌های بومگردی استان زنجان تا پايان امسال به بيش از 100 باب برسد.

به گفته وی استان زنجان رتبه پنجم در ايجاد خانه های بوم گردی در کشور را دارد.

مديركل ميراث فرهنگی، صنايع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه خاطر نشان کرد : ایجرود با 11 اقامتگاه ، ابهر با 7 اقامتگاه، زنجان 6 اقامتگاه، ماهنشان 4 اقامتگاه ، طارم 2 اقامتگاه و سلطانیه و خرمدره با یک اقامتگاه بوم‌گردی به ترتیب جایگاه دوم تا هفتم را در خصوص میزان اقامتگاه های بوم‌گردی به خود اختصاص داده اند.

رحمتی با اشاره به اینکه توسعه خانه‎ های بوم ‎گردی یکی از برنامه‎ ها و اولویت‎ های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، اظهار کرد: اینگونه اقامتگاه‎ ها موجب می‎شود که گردشگر زندگی روستایی را تجربه کند.

این مقام مسئول گفت : اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی در محیط ‌های طبیعی و با رعایت ضوابط زیست‌ محیطی، همچنین سازگار با معماری و سیمای طبیعی منطقه احداث می ‌شوند تا علاوه بر تعامل با جامعه محلی، زمینه حضور و اقامت طبیعتگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده در محیط‌ های طبیعی فراهم کند.

 

انتهای پیام /ک


رتبه پنجم زنجان در ايجاد خانه های بوم گردی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.