معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خبر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر سرطان‌ زا بودن محصولات فروشگاه بستنی، شایعه است.

سرطان‌زا بودن محصولات فروشگاه بستنی، شایعه است!به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به انتشار شایعه‌ای در فضای مجازی، مبنی بر سرطان‌زا بودن محصولات یکی از فروشگاه‌های بستنی و لزوم مراجعه مردم برای انجام آزمایش، گفت: دانشگاه علوم پزشکی تا کنون هیچ خبری در این زمینه منتشر نکرده و این خبر جعلی است.

وی افزود: همه اقدامات بهداشتی در برخورد با مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بر اساس قانون اصلاح ماده ۱۳ مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی و شیوه‌نامه‌های مربوط به آن اجرا می‌شود.

همتی با بیان اینکه در روز‌های اخیر هم تعدادی از واحد‌های صنفی به دلیل تخلف بهداشتی با مراجعه بازرسان، تعطیل شده‌اند، ادامه داد: در بازرسی‌های کارشناسان، از برخی محصولات این واحد‌ها نمونه‌برداری شده که با استاندار‌های بهداشتی، مطابقت لازم را نداشته است.

معاون بهداشت دانشگاه افزود: این مراکز به دلیل مشکلات بهداشتی، به مراجع قضایی معرفی شده و در صورت تکرار تخلف، تعطیل می‌شوند، اما پس از رفع مشکلات و نواقص و رعایت استاندارد‌های لازم، بازگشایی شده و مجوز ادامه فعالیت آن‌ها صادر می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه گفت: پارسال در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۸۴۲ واحد صنفی به مراجع قضایی معرفی شده که ۳۵۲ مورد به دلیل بی توجهی به اخطارها، تعطیل شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم استان فارس خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع را برای پیگیری و با کارشناسان سامانه تلفنی ۱۹۰ که به صورت شبانه روزی فعال است، در میان بگذارند.

همتی همچنین از عموم کاربران فضای مجازی خواست تا اخبار سلامت را تنها از منابع رسمی پایگاه اینترنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به نشانی www.sums.ac.ir و یا کانال‌های مجازی معرفی شده در این پایگاه، پیگیری کرده و در این زمینه از انتشار و توجه به شایعاتی که از منابع نامشخص دریافت می‌شود، پرهیز کنند.
انتهای پیام/ر

شایعه سرطان‌زا بودن محصولات فروشگاه بستنی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار