مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی گفت: در راستای اجرای طرح نظارتی ضیافت در ماه مبارک رمضان بازرسان استان از پنج هزار و ۴۸۰ واحد بازرسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ یوزباشی مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح به مدت حدود ۴۰ روز در استان اجرا شد، گفت: در بخش کالا و خدمات ۴۷۴ پرونده تخلف تشکیل شد که در رسیدگی به حدود ۴۱۰ پرونده، واحد‌های متخلف به پرداخت بیش از یک میلیارد و ۱۵ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی با بیان اینکه ۶۴ پرونده تخلف نیز در مرحله رسیدگی و صدور حکم است، اظهار داشت: عمده تخلف این واحد‌ها گرانفروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز ۲۸۵ فقره پرونده تخلف برای واحد‌ها تشکیل شد که در رسیدگی به حدود ۱۵۰ پرونده تخلف، واحد‌های متخلف به پرداخت بیش از ۴۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

یوزباشی با بیان اینکه رعایت نکردن موازین بهداشتی عمده تخلف این واحد‌ها است، ادامه داد: هم اکنون رسیدگی و صدور محکومیت به ۱۳۵ فقره پرونده تخلف در این بخش نیز در حال انجام است.

وی گفت: طرح نظارتی ضیافت به منظور صیانت از حقوق مصرف کنندگان یک هفته قبل از شروع ماه مبارک رمضان تا پایان این ماه با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی استان اجرا شد.

یوزباشی افزود: در این طرح هر روز ۳ تا ۴ گروه و در مجموع ۹۰۴ گروه با تشکیل گشت‌های مشترک بازرسی بر فعالیت رستوران ها، غذاخوری ها، شیرینی پزی‌ها و مراکز عرضه کالا و خدمات نظارت کردند. 

 

انتهای پیام/ش

۵ هزار۴۸۰ واحد صنفی در آذربایجان شرقی بازرسی شد

برچسب ها: دادگستری ، رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.