معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: سیستم بانکی استان باید برای تامین ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات خرید کنتور‌های هوشمند آماده شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ منوچهر حبیبی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با اشاره به مصرف بیش از ۹۰ درصدی منابع آبی در کشاورزی افزود: باتوجه به ضرورت تکمیل سیستم آبیاری نوین و مدیریت مصرف آب ، بانک‌ها باید آماده پرداخت تسهیلات خرید کنتور‌های هوشمندباشند.

حبیبی گفت: هر کنتور هوشمند حدود ۵ تا ۶ میلیون تومان هزینه دارد و برای اجرای مرحله اول طرح بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است .

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات بهین یاب اضافه کرد: باید تا زمان ابلاغ دستورالعمل جدید روند پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی در بخش بهین یاب همانند روال سال قبل ادامه یابد تا کار‌ها دچار وقفه نشود.

وی اضافه کرد:برخی بانک‌ها در یک ماه گذشته حتی یک مورد هم پرداخت نداشته اند که قابل تامل است و باید این روند بررسی کارشناسی شود.

حبیبی یادآورشد: در گذشته تعدد پرونده‌ها دلیل کندی کار مطرح می‌شد، اما امروز که تعداد درخواست‌ها بسیار کمتر شده است نباید در روند کار کندی مشاهده شود.

وی گفت: با اطلاع رسانی بموقع به واحد‌های تولیدی صنعتی، کشاورزی و گردشگری باید ثبت نام‌ها سرعت گیرد تا مدارک لازم به سیستم بانکی ارائه شود و بانک‌ها نیز بسرعت بررسی خود را آغاز کرده و تعیین تکلیف کنند.

معاون اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: متاسفانه برخی از بانک‌های دولتی از بانک‌های خصوصی عقب مانده اند و تعدادی از بانک‌ها نیز نسبت منابع و مصارف آن‌ها منطقی نیست که باید اصلاح شود.

وی اضافه کرد: بانک‌ها به جای جمع کردن نقدینگی و ارسال آن به مرکز باید این منابع را در مسیر تولید و اشتغال بکار گیرند تا اقتصاد رونق بگیرد.

حبیبی اظهارداشت:در این میان صاحبان واحد‌های تولیدی هم باید به تعهدات بانکی ملزم باشند و برای تعیین تکلیف بدهی خود اقدام کنند تا چرخه پرداخت تسهیلات دچار وقفه نشود.

وی گفت: روند نظارت بر نحوه هزینه کرد تسهیلات باید بدقت صورت گیرد تا در اشتغال و تولید مصرف شود لذا از این پس باید مسئولان ذیربط گزارش تحلیلی از نحوه پرداخت و هزینه کرد تسهیلات رونق تولید و بهین یاب ارائه کنند.

حبیبی اضافه کرد: اگر واحد تولیدی در ارائه مدارک لازم برای دریافت تسهیلات در موعد مقرر همراهی نکند باید از لیست دریافت کنندگان و متقاضیان خارج شود و این حمایت از سایر واحد‌ها صورت گیرد.

انتهای پیام/

اختصاص تسهیلات بانکی برای تامین کنتور هوشمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.