عضو شورای شهر تهران با اشاره به توقف عملیات ساخت بوستان زندگی خواستار ارائه گزارشی در خصوص میزان پیشرفت پروژه شد.

تذکر فخاری به توقف ساخت بوستان زندگی در محله شوشبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام فخاری عضو شورای شهر تهران در هفتادمین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور با تأکید بر اینکه شهرداری باید گزارشی از دلایل توقف ساخت بوستان زندگی در محله هرندی به شورا ارائه دهد، اظهار کرد: این پروژه بخشی از طرح ارتقای کیفیت زندگی در یکی از قدیمی‌ترین محلات تهران است که دارای بافت تاریخی است.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت ایجاد انضباط اجتماعی در محله هرندی تصریح کرد: این محله آسیب پذیر است و پروژه بوستان زندگی در راستای ساماندهی بوستان‌های این محله تعریف شده است که از ترکیب سه بوستان خواجوی کرمانی، بهاران و حقانی تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بوستان زندگی مساحتی حدود 24 هکتار دارد، افزود: در گزارشی که مربوط به مهمترین فعالیت‌های سازمان بوستان‌های شهرداری در سال 96 دریافت شده، زمان احداث بوستان زندگی سال 94 قید شده و پایان آن هم سال 96 پیش بینی شده بود.

فخاری با اشاره به تأکید مدیران گذشته شهرداری و پیگیری اعضای شورای شهر در دوره‌های قبلی و مستندات بودجه 96 شهرداری تهران گفت: علی رغم همه این مسائل عملیات اجرایی ساخت بوستان زندگی تا پایان سال 96 تمام نشد و در بودجه سال 97 شهرداری، زمان اتمام پروژه با دو سال تأخیر به سال 98 موکول شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بهره برداری از این بوستان از عوامل کاهش آسیب‌های اجتماعی در محله هرندی است، گفت: در حال حاضر عملیات ساخت این پروژه متوقف شده و بیم آن می‌رود که حق مردم محله هرندی و محله‌های اطراف آن در بهره مندی از فضایی امن و سالم برای اوقات فراغت ضایع شود.

وی با تأ‌کید بر لزوم ادامه عملیات ساخت این بوستان خواستار توضیح علل توقف عملیات اجرایی آن و ارائه گزارشی از اقدامات و وضعیت فعلی محدودیت‌های تخصیص و تأمین اعتبارات پروژه در سال 97 شد.

فخاری افزود: ضروری است که نسبت به ارائه گزارش میزان پیشرفت پروژه در احداث سالن سرپوشیده با سازه سبک به مساحت 10 هزار مترمربع بر روی پارکینگ جهت اجرای شهر کودک، ساخت دیوار پیرامونی به طول 1800 متر و آمفی تئاتر روباز به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی اقدام شود.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت آسفالت بوستان زندگی به مساحت 50 هزار مترمربع جهت انتقال بار ترافیکی از داخل بوستان به خارج از محدوده گفت: با طراحی و بازسازی دریاچه یک هکتاری و ساخت پیاده‌راه پیرامونی به مساحت 18 هزار مترمربع در محدوده داخلی از دیگر مواردی است که باید نسبت به آن اقدام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای تأسیسات مکانیکی و برقی محوطه شامل اجرای سیستم آبیاری تحت فشار، شبکه فاضلاب، جمع آوری آب‌های سطحی، احداث مخزن ذخیره آب، تابلوهای برق و شبکه روشنایی باید در اقدامات پیش رو مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار