بنابر اعلام رسانه‌های آلمانی صدراعظم این کشور خواستار برگزاری نشستی فوری با سران چند کشور اروپایی به منظور بررسی بحران مهاجرت در این قاره شده است.

مرکل خواستار نشست فوری با اعضای اتحادیه اروپا بر سر بحران مهاجرت شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی آلمان گزارش دادند آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور خواستار برگزاری نشست فوری با گروهی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا  برای بررسی بحران مهاجرت شد.

روزنامه بیلد روز شنبه به نقل از منابع خود در کشورهای عضو اتحادیه اروپا گزارش داد صدراعظم آلمان تمایل دارد تا در خصوص موضوعات مرتبط با مهاجرت با سران کشورهای اتریش، یونان و ایتالیا به بحث و گفتگو بپردازد. بنابر گزارش روزنامه بیلد تصمیم نهایی درباره زمان برگزاری این نشست هنوز اتخاذ نشده است با این حال احتمال برگزاری آن طی ماه میلادی جاری می‌رود.

پیشتر جوزپه کونته، نخست وزیر ایتالیا خواستار ایجاد اصلاحات در قوانین مربوط به پناهندگی شده بود و پیشنهاد داده بود که اتحادیه اروپا مراکزی را به منظور بررسی ادعاهای پناهندگی در کشورهای مبدا مهاجران تشکیل دهد. امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز در این خصوص بر لزوم اصلاح و تغییر قوانین فعلی مهاجرت تاکید کرد و از اتحادیه اروپا به علت سهیم نشدن با رم در مسئله بحران مهاجرت انتقاد کرد.

از سال 2015 اروپا بدترین بحران مهاجرت را در تاریخ این قاره تجربه کرده است و تلاش‌های بسیاری را با کشورهای اسپانیا، یونان و ایتالیا، که مقصد عمده بسیاری از مهاجران هستند، برای اسکان دادن به صدها هزار پناهجو که به دنبال وقوع جنگ و درگیری در خاورمیانه و شمال آفریقا از کشورهای خود فرار کرده‌اند، انجام داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
اصلا کشور اروپا قابل اعتماد نیستند
آخرین اخبار