برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب با موضوع بررسی ثبت نام و نابسامانی قیمت خودرو ها برگزار شد.

بازار خودرو کاملا انحصاری است/ ایران خودرو و سایپا با جان و خون مردم بازی می کنندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بررسی ثبت نام و نابسامانی قیمت خودروها موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب 27 خرداد ماه بود که با حضور امیرحسین کاکایی مشاور مدیر عامل ایران خودرو و خاکساری کارشناس بازار برگزار شد.

امیرحسین کاکایی مشاور و مدیر عامل ایران خودرو در ابتدای برنامه گفت: تا قبل از بهمن ماه زمزمه های تلاطم ارز و سکه پیش آمد و الان نوبت خودرو است. همه می دانیم که بعد از عید با افزایش قیمت خودرو مواجه هستیم. البته یک سلسله اتفاقاتی افتاد که این تنش قیمت طبیعی بود و ابتدا از خودروهای گران قیمت شروع شد و حال به خودروهای ارزان قیمت رسیده است. امروز بقیه بازارهای سرمایه به انتها رسیدند و مردم ما به خودرو روی آورده و طبیعی است که مردم به سمت سرمایه گذاری در این حوزه بروند.

خاکساری ضمن رد کردن این نظریه گفت: قیمت خودرو نسبت به قدرت خرید خودرو در جهان طبیعی نیست و قطعا در اینجا بحث انحصار وجود دارد. مقدار هر کالایی وقتی به بازار عرضه می شود مشخص است. ما وقتی صحبت از خودرو در ایران می کنیم، یعنی در کشورمان یک عرضه همه جانبه داریم‌.

دلیل آشفتگی بازار خودرو، دخالت ایران خودرو و سایپا است

وی ادامه داد: دستوری نمی شود قیمت را تعیین کرد، وقتی ما صنعتی داریم که همه جانبه از آن حمایت می شود؛ پس این آشفتگی دلیل دخالت ایران خودرو و سایپا است.

کاکایی عنوان کرد: در سال گذشته قیمت ارز مبادله ای با قطعه سازان معامله شد که تا شب عید این اتفاقات رقم خورد و همه چیز با قیمت روز پیش رفته است و پیشواز نیست.

وی ادامه داد: ما در ایران ۵ شرکت خودرو سازی داریم و انحصاری بین دو شرکت ایران خودرو و سایپا نیست.

خاکساری عنوان کرد: ایران خودرو و سایپا در جاده های ما قرار گرفتند و با جان و خون مردم بازی می کنند. ما در دنیا شاهد هستیم که قیمت یک خودرو معادل چهار برابر دستمزد حقوق یک مهندس است و این کاری به تورم کشورها ندارد.

وی گفت: در حال حاضر خودرو بدتر از خودروهای ایران خودرو و سایپا نداریم، وقتی خودرو را با آن برق آن چنانی و کارگر ارزان تولید می کنیم، چه طور می شود که این خودرو بعد از تمام مشکلات به این شکل دست مردم می رسد.

بازار خودرو در کشور کاملا انحصاری است

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در ادامه در تماسی تلفنی گفت: در رابطه با خودروهایی صحبت می کنیم که بازار انحصاری دارند. قیمت خودرو به تعداد شرکت ها بستگی ندارد و به سهم بازار مربوط می شود و این بازار، بازار انحصاری است.

رئیس شورای رقابت گفت: بانک مرکزی سه متغیر دارد که یکی از آنها تورم بخشی است که سال به سال تورم اجزای خودرو را محاسبه می کند و‌ پس از آن ما قیمت واحد را اعلام می کنیم. بانک مرکزی تا پایان اسفند ماه قیمت تورم را محاسبه می کند و تا پایان سال به ما اعلام می کند.

وی با اشاره به جلسه ای که با خودرو سازان داشت، گفت: پیش از اعلام ترامپ مشکلی در بحث بازار وجود نداشت، اما پس از صحبت های وی این آشفتگی بازار به وجود آمد.

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه برنامه بیان کرد: ما وقتی هزینه های تمام شده خودرو را بررسی کنیم، مشاهده می کنیم که می شد تعادلی برقرار کرد؛ اما چرا وقتی شرکت های خودرو ساز می توانستند جلوی التهاب را بگیرند، به این آشفتگی دامن زدند؟

کاکایی در جواب تصریح کرد: قبل از اینکه این التهاب به بازار داخلی برسد، بر سر خودرو های وارداتی بود.

کاکایی بیان کرد: بالاترین نرخ واردات را در سال ۸۹ و ۹۰ داشتیم که خیلی ها با واردات خودرو خوشحال شدند. ما در این صنعت چند ماهی است که سرمایه گذاری نکرده ایم و پیش از برجام با چند شرکت خارجی مذاکره ها انجام شد، اما به نیمه رسید و قراردادها صورت نپذیرفت.

مردم هزینه عدم مدیریت را می پردازند

سید مهدی مقدسی عضو کمیسیون صنایع مجلس در ادامه برنامه با اشاره به اینکه نباید صورت مسئله را پاک کرد باید به دنبال راه حل منطقی بود خاطرنشان کرد: متاسفانه مردم هزینه عدم مدیریت را می پردازند، اما می شد با اصلاح ساختار و روش های مختلف، موضوع را کنترل کرد.

وی با بیان اینکه التهابات بازار ارز و طلا، هجمه‌ای به بازار خودرو آورد اظهار کرد: چرا خودروسازان که توان عرضه را داشتند گذاشتند تا بازار ملتهب شود و بعد عرضه کنند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه وقتی هزینه‌های تمام شده خودرو را محاسبه می‌کنیم می بینیم که می توان برخی از مسائل را با روش های اصلاحی کنترل کرد، گفت: خودرو ساز ها به جای اینکه فضا را مدیریت کنند و آثار تبعی هر فشاری را به حداقل برسانند به دنبال حل مشکلات خود هستند.

وی با اشاره به طرح ساماندهی خودرو افزود: این طرح به امضای اکثر نمایندگان مجلس رسیده و موضوع به کمیسیون ارجاع داده شده، اما قرار است تا شش ماه مسکوت بماند.

مقدسی با اشاره به اینکه انحصار خودرو باید شکسته شود اظهار کرد: باید فضایی را فراهم کرد تا خودروسازان دیگر بتوانند به بازار بیایند.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به اینکه یک شوکی از نظر نقدینگی در بازار ایجاد شده است، افزود: باید اوضاع را مدیریت کرد، لذا در کمیسیون صنایع موضوع را دنبال می کنیم و حوزه نظارتی خودمان را وسیع خواهیم کرد و از سوی دیگر، مسائل را به شدت بررسی می‌کنیم و به کسی اجازه ملتهب کردن بازار را نمی دهیم.

امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم

کاکایی مشاور مدیرعامل شرکت ایران خودرو در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به اینکه ما در جنگ اقتصادی قرار داریم گفت: خودروسازان برنامه های مدیریت بحران دارند، از سال ۸۹ به بعد صنعت خودرو به شدت ضربه دید و در سال ۹۲ به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه اگر وضعیت به این صورت ادامه پیدا کند تمام کارهای توسعه ای با چالش جدی مواجه می شود اظهار کرد: بنده چالش بازار را قبول ندارم که برای خودروسازان است، متاسفانه به طرز عجیبی از اطراف می خواهند این صنعت را به زمین بزنند تا واردات صورت گیرد.

کاکایی با اشاره به اینکه در دو ماه اول سال افزایش تولید داشتیم، گفت: قبل از حاشیه ها در خودروهای وارداتی، بازار آزاد وجود داشت به طوری که بالاترین نرخ واردات را داشتیم که در نهایت صنعت خودرو به زمین زده شد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ صنعت خودرو را سه ماه اول تحریم کرد و ۶ ماه بعد برای بانک ها و نفت برنامه ریزی کرد، گفت: در صنعت خودروسازی چندین سال برنامه‌ریزی صورت گرفته نشد .

وی با اشاره به اینکه خودروسازان بزرگ تحت نظارت کامل هستند گفت: قرار فروش 6 هزار خودرو گذاشته شده بود لذا، ۲۷ میلیون مراجعه به سایت صورت گرفت و این ۶ هزار خودرو به صورت رندوم در کل ایران پخش شده است، بنابراین تهمت زده می شود که 9 هزار خودرو احتکار شده است، نباید تمام سیستم نظارتی کشور را با این گونه صحبت ها زیر سوال برد.

۱۲ درصد هزینه های خودرو متعلق به مالیات و عوارض است

وی با اشاره به اینکه ۱۲ درصد هزینه های خودرو متعلق به مالیات و عوارض است عنوان کرد: قیمت کارگر ارزان نیست، متوسط کارگر در ایران خودرو و سایپا بالای ۴ تا ۵ میلیون است ، امروز ایران خودرو ۲۲۰ هزار خودرو را به فروش رساند و این مسئله باعث نمی‌شود، حاشیه بازار پایین بیاید لذا مردم می دانند که با مشکل روبه رو هستیم.

مشاوره مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه ساندرو متعلق به رنو است، به همین دلیل حاشیه بازار برای این خودرو پیدا شده است ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم چند سال است که در انواع تحریم به سر می‌بریم و لذا مشکل انتقال فناوری در قطعه سازی داریم ، اگر وضعیت به این صورت ادامه پیدا کند تمام کارهای توسعه ای با چالش جدی مواجه می شوند، حاشیه بازار همچنان ادامه دارد و این مسئله از اختلاف ارز واقعی از نرخ ارز رسمی است، ما در واردات دخالتی نداریم و نخواهیم داشت، در مرداد سال گذشته به منظور کنترل ارز جلوی واردات گرفته شد.

خاکساری استاد دانشگاه و اقتصاددان با اشاره به اینکه صنعت خودرو صنعتی اشتغالزا نیست بلکه سرمایه بر است عنوان کرد: اقتصاد راهکار هایی دارد که باید در آن عرضه و تقاضا را به تعادل رساند.

محصول بی‌کیفیت، پول و جان و محیط زیست را از بین می‌برد

این اقتصاددان با بیان اینکه برای آشفتگی‌های ساختگی نمی‌توان کاری انجام داد افزود: برای دلالی های سازماندهی شده نمی‌توان کاری انجام داد، در آشفتگی های ایجاد شده عده ای سود جویی می کنند.

وی با اشاره به اینکه دلال بازار خودرو سازمان یافته است، خاطرنشان کرد: خودرو را نباید بدون کیفیت تولید کرد؛ انحصار شدیدی بر روی خودرو وجود دارد، زیرا خودرو تنها محصولی است که در آن هم سند و هم پلاک باید وجود داشته باشد.

خاکساري تصریح کرد: اگر می‌خواهیم معضل صنعت خودرو را پیدا کنیم باید بر روی اعضای سیاست گذاری خودرو دست بگذاریم و آنها را شناسایی کنیم تا در نهایت معضل کار مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای کره ای مانند سانتافه سال گذشته ۲۲۰ میلیون تومان قیمت داشت، اما به یکباره قیمت آن به ۴۷۰ میلیون تومان رسیده است گفت: علیرغم مسائلی که در دنیا وجود دارد و آمریکا و اروپا به جان هم افتادند، باید بر روی تراز پرداخت در معاملات جهانی حساب کرد، قیمت خودروها مانند زنجیر به هم دیگر وصل است وقتی قیمت سانتافه بالا می رود ، قیمت مزدا 3 هم نیز افزایش پیدا می‌کند، محصول بی‌کیفیت پول و جان و محیط زیست را از بین می‌برد، لذا باید خودروهای دیگر به صورت مستقل در ایران کار کنند ، محصولی که جان و مال مردم را از بین می برد کالای ایرانی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رحمن
۱۷:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سایپا وایران خودرو به مدد رانت تعرفه واردات خودرو جولان می دهند
تعرفه واردات را بردارید قیمت خودرو ارزان خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۲۹ خرداد ۱۳۹۷
ما خودرو نمیخریم تا ارزون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
تور رو خدا علاوه بر قیمت میزان کیفیت رو هم افزایش دهید
France
ناشناس
۲۱:۴۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اجازه واردات خودروهای خارجی در کشور باعث افزایش رقابت در نتیجه بهبود کیفیت محصولات میشه
Germany
کریم
۱۹:۵۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اولا باید طولانی مدت خودرو داخلی اصلا نخرید تا کلا ورشکست بشوند دربشون بسته بشود از شر این خودرو ساز های بی کیفیت راحت شویم و دولت باید چند خودروی کلاس اکونومی با کیفیت عالی را با تعرفه صفر وارد کشور کند از ژاپن و نه از چین و به فریاد و فغان مردم گوش دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
جناب استاد خاكسارى، ممنون كه لااقل حرف مردم را گفتيد، خدا قوت من با نظريه قبل اصلاح شما كاملاً موافقم، وقتى درحال حاضر توان و علم انجام كارى را نداريم نبايد اصلاً انجامش داد! نه كشور محيط آزمايشگاهه نه مردم نمونه هاى آزمايشى !!! تاكى بايد تاوان خودخواهى و بيسوادى يك صنعت را بدهيم.. يا از تجربه صاحب نظران استفاده بشه يا فعلاً تعطيل كنيد...
خودرو نخريم طلا نخريم گوشت نخريم لباس نخريم.. نظرتون چيه خودكشى دسته جمعى بكنيم!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
تا کی باید خودرو بی کیفیت و گرون بخریم
Iran (Islamic Republic of)
یاسر
۱۶:۰۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
در مورد انبارهای ایرانخودرو و سایپا باید بدونید که تحت نظارت هستند و نمیتونند احتکار کنند ولی در عوض شرکتهای ایرانخودرو و سایپا به جای انبار کردن خودرو ها در پارکینگ خود همه تولیدات رو به نمایندگیهای خودشون در سراسر ایران میفرستن تا خودروی در داخل شرکتها نماند و به جای خود شرکت در خارج از شرکتها انبار و احتکار میکنند .. بهتر است سازمان بازرسی و نظارت به نمایندگیهای آنها در سراسر ایران سر بزند و مدارک آنها رو کنترل کند تا پی به کثیف بودن این دو شرکت ببرد.
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
ايراخودرو و سايپا كه مال غرب نيست ،پس چرا اينجوريه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اگه قرار باشه با حرفهای ترامپ کلی اقتصاد ما زیرورو بشه پس اقتصاد مقاومتی چی میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
حمایت از مصرف کننده دقیقا کجاست؟؟
ایا کسی اصلا حمایت میکند؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید ما هر روز شاهد این همه گرونی باشیم در صورتی که توان خرید را نداریم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه توان خرید مردم پایین است مجبورند بخرند.کیفیت را بالا نمیبرند چون قیمت تمام شده بالاتر میرود.عمده خریداران قشر ضعیف را از دست میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۱۰:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
نخریــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــد همه چیز درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سزای آدم گرانفرش نخریدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
باید فضای رقابتی ایجاد بشه تا خودروسازی داخل ارتقا پیدا کنه
Iran (Islamic Republic of)
يوسف
۱۰:۲۸ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خواهشا به اين موارد توجه فرماييد
1- فروش ويژه عيد سعيد فطر
2- سود مشاركت 15 درصد
3- سايت بالا نمي آيد
4- پس از كلي قطعي ، سرآخر مي بيني ظرفيت تكميل شده

من كه با پهناي باند 20 مگابيت اينترنت موفق به مشاهده اوليه سايت فروش تا ساعت 13 نشدم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خودرو باید ازاد بشه تا ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
چرا باید هر روز و هر لحظه اینقدر خودرو گرون بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
با سلام . اگر این باور تقویت می شود که سرمایه (پول) زیر بنا است .
Germany
ناشناس
۰۹:۵۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
#کالای گران نخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
باید خودرو های داخلی را ارتقا بدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
تعداد کشته سه سال جنگ در یمن 14 هزار نفر
تعداد کشته خودروهای سایپا و ایران خودرو در جاده های ایران سالانه بالغ بر 17 هزار نفر!!!آیا جنگ با کفار بهتر از سوارشدن براین خودروهای وطنی نمی باشد؟
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۰۹:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
تنها راه برون رفت از این مسئله ورود خودرو خارجی با تعرفه های کمتر از سال 96 است تا راند این دو خودرو ساز ورشکسته
داخلی ازبین بره و خودرو قیمت واقعی خودشو پیدا کنه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اول اینکه من مهندس با 10 تا حقوق هم نمیتونم سمند بخرم ! دوم اینکه مردم #کالای گرون نخرید . #خودرو صفر نخرید حتی قسطی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
چرا قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم وارد نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
تهرانی
۰۸:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
با سلام.من یک کارمند هستم هر زمان تصمیم گرفتم ماشین ثبت نام کنم نتونستم.به محض شروع ثبت نام خودرو سازان سایت از دسترس خارج می شود و پس از مدتی که سایت باز شد مواجه می شویم با تکمیل ظرفیت!!؟ پرسیدم گفتند باید بری نمایندگی ها رشوه بدی تا برات ثبت نام کنند.پیشنهاد میکنم اولویت ثبت نام خودروها با کسانی باشه که تا حالا ماشین ثبت نام نکردند شاید اینطوری دست دلالان کوتاه بشه.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۸:۲۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
آقای خاکساری عزیز دست مریضاد
واقعا که اگر یکنفر حرف حق زد شما بودید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه جان مردم کمترین ارزشی براخودروساز داخل نداره.چرا بجای حمایت از کالای بی کیفیت سایپا وایران خودرو از صنایع نساجی حمایت نمیش؟؟؟؟؟؟من یدک کش دارم تومشهد لندکروز لاسرعت ۲۶۰ کیلومتر تومشهد توروز بارانی چپ کرد ی قطره خون ازبینی سرنشین ها نیومد خداییش اگ پراید با۸۰تا چپ کنه چی میش؟؟؟حداقل قطع نخاع نیست؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Sinam
۰۸:۱۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
واقعا جای تأسف دارد سالیانه چند هزار نفر از شیعیان امام زمان به علت بی کفایتی خودروسازان کشته میشوند قیمت یه خودرو در سطح جهانی ۳ تا ۴ برابر دستمزد پایه است و تو ایران همون محصول ۲۰۰ برابر حقوق پایه واقعا جای تأسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
منم دیشب تا آخر نگاه کردم.کسانی که ذینفع صنعت مریض خودرو سازی ایران هستند منتقد واردات هستند،و اصلا جان هموطنان براشون اهمیت نداره،این پول مردم هست که براشون جلا داره،ملت کاملا متوجه اند که از مسئولین ایران خودرو ، سایپا وقتی نطق می‌کنند خودشونو از تمام خودروسازان جهان بالاتر و نخبه تر می‌دانند.دلسوز ملت کسی نیست.وجالبه که تا الان هیچ کس هم کار به کارشون نداشته و نداره،راحت و ریلکس دارن کار خودشونو میکنند.کسی هم انگار ازشون نمی‌رسه.خودمختار و مستقل دارن پیش میرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
چرا هیچ فکری به حال گرانی ها نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
سلام تغییر لحن آقای نماینده نسبت به جلسه کمیسیون جالب بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
باید کیفیت خودروهای داخلی ارتقا پیدا کنه
-
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
گمرگ باید برداشته شود و رقابت جهانی باشد و صنعت خودروسازی انحصاری نباشد .
Germany
جاسم داغری
۰۷:۳۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اگه این سایتتون امکان ارسال تصاویر یا فیلم از همین جایی که دارم می نویسم داشته باشد!!! به شما فیلم یا عکس ماشینهایی که با تعداد 4 یا 5 نفر (همه سرنشینان) بلا استثناء له شدن!!! نه کشته شدن ، بلکه له شدن از تصادف، توسط تریلی یا کامیون یا خاور که شناسایی افراد غیر ممکن می باشد!!!
به این میگن ایمنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کسی با پول خودش حتی اگه با سرعت مطمئنه حرکت کند احتمال له شدن در کارتونی به نام سایپا یا ایران خودرو که خریده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بعد رئیس ایران خودرو از ماشین بنز ایراد می گیره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولک، ایمنی تایر بنز از هزارتا ماشین تو ایمن تر است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خودرو چرا ارزون نمیشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۰۷:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
عضو کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به طرح ساماندهی خودرو افزود: این طرح به امضای اکثر نمایندگان مجلس رسیده و موضوع به کمیسیون ارجاع داده شده، اما قرار است تا شش ماه مسکوت بماند.
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امير گلزار
۰۷:۰۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
با سلام،همه ميدونيم كه اين برنامه هاي تلويزيوني و غيره همه الكيه،فقط مردمو سياه ميكنند كه مثلاً ما به مردم فكر ميكنيم. به نظر من نه ايران خوردرو مقصره نه سايپا اينها تمام توانشونو براي خالي كردن جيب ما انجام ميدهند الحق وانصاف هم كه كاربلدن.مقصر اصلي ما مردم هستيم ، تا وقتي هم كه خودمون نخواهيم همينه.فقط ميشه با نخريدن خودرو اين مشكلو حل كرد نه با اين برنامه هاي تلويزيوني.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
فقط مردم اذیت میشوند واردات خودرو ازاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
دو شرکت خودرو سازی باید 90درصد پرسنل را تعدیل کند تا به سود دهی برسد اگه پراید به 100میلیون هم برسد باززیان اعلام میکنند پول بنز میدهیم ولی پراید بدون زه سوار میشویم
France
ناشناس
۰۶:۲۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
با ۳۰ میلیون پول ایران تو کشورای اطراف میشه بنز کلاس سی سوار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
من خودم یه پژو پارس سال گرفتم هنوز سه چهار ما از خریدنش نمی گذره که کابین ماشین به صدا افتاده بدجور کلافم کرده بعد اون وقت میری یه ماشین خارجی دست دوم میگیری که ۱۰ یا ۱۵ سال از عمرش گذشته اونم نه ماشین های خیلی معروف مثلا مثل سانتافه نرمی و راحتیش با یه ماشین صفر برابری میکنه . ما باید بخاطر کیفیت بد ماشین هامون کشته بدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
مردم چه گناهی کردن این وسط که دود دلال بازی یه عده ای باید بره تو چشمشون...من نمیدونم چرا هر روز به بهانه های واهی قیمت ها میره بالا ولی چرا یک ذره به کیفیت ماشین هایی که ۲۰ ساله دارن هنوز با قطعات بی کیفیت خارجی مونتاژ میشن اضافه نمیشه
Denmark
ناشناس
۰۳:۲۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
ای مردم نخرید به جان خودتون اگر فقط سه ماه نخریم دو سوم قیمت را از دست میده.امتحان کنیم برا یکبار هم شده. اینها واقعا با جان و مال ما بازی میکنند.دولتهای اروپایی امنیت خودرو و داشتن ایر بک و تست امنیت را اجباری کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
ان شا الله مردم همت کنن انحصارو میشکنیم نشون میدیم که ما ملت ایران زیر بار یه مشت اهن کهنه نمیریم نشون میدیم که همینه که هست خواستین بخرین نخواستین نخرین نتیجه اش جز نابودیشون نیس... #خرید خودرو ممنوع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۷ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
باید نخرید .............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
ما خودرو نمیخریم تا ارون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
مقصر خود مردم هستن پس باید تحمل کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خودرو سازان نمیتونن یه خودرو با کیفیت بسازن؟....اینده ایران داره به کجا میره
Iran (Islamic Republic of)
محمد امینی
۰۱:۲۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
واقعا خیلی زشته که یک نفر از ایرانخودرو میاد داخل برنامه تلویزیونی به همه ملت ایران دروغ میگه همه ساکنان شهر تهران شاهد هستند که خودروها احتکار شده و داخل انبارها و حتی پارکینگهای بعضی از مراکز خرید خودرو بی پلاک انبار شده. کاش جایی هم در کشور بود که افراد را در ازای دروغهایی که میگویند بازخواست میکرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
تولید ملی افتخار ملی.فقط در ایران است اگر مردم از کمربندایمنی هم استفاده کنن بازهم به دیار باقی میشتابند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خدا به همه ی ما کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
چرا خودروی ارزان قیمت وارد(بدون تعرفه گمرکی) نمیکنن تا این خودرو سازها کمی به فکر تولید مطلب باشن
Netherlands
امیر رضا
۰۰:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
باید خودروهای داخلی با کیفیت و ایمن شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
متاسفانه سلامتی و زندگی ایرانیان مهربان و منسجم و نمونه دنیابدست کسانی افتاده که جز به منافع خود به فکر دگری نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
خودرو شده مثل دندانی که خراب شده و داره دردش همه را عاجز میکنه . صنعت خودرو نیاز به یک جراحی جدی داره و بجای اینکه باعث رونق کسب و کار باشه شده و معظل جدی مردم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
تقریبا هر ساله و در بازیهای زمانی اتفاق میفتد
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۲۳:۴۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
آقاي خاکساري حرف حق ميگفت حرف مردم رو ميگفت چرا مجري اجازه نميداد حرفش رو بزنه يعني حرف حق انقد تلخه،پرايد پژو يا دنا هر ماشيني ک داره توليد ميشه کاملا غيراستاندارد هستش مردم هم مجبورن بخرن چرا چون با اون پولي ک تو دست دارن نميشه ماشين خوب و با کيفيتي خريد چرا با جان مال مردم بازي ميکنند دمش گرم اقاي خاکساري ک حرف حق زد درود بر شرفش
آخرین اخبار