منابع خبری منطقه کردستان عراق مدعی‌ شدند نخست‌وزیر عراق دستور بازگشایی جاده اربیل-کرکوک را پس از هشت ماه صادر کرده است.

نخست‌وزیر عراق حکم بازگشایی جاده اربیل-کرکوک را پس از ۸ ماه صادر کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان وب‌سایت «روداو» نوشت نخست‌وزیر عراق دستور بازگشایی بزرگراه اربیل-کرکوک را صادر کرده‌ است.

بر اساس این گزارش، حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق،‌ موافقت کرده تا بزرگراه اربیل-کرکوک پس از هشت‌ ماه بازگشایی شود و همچنین به مقامات محلی دستور داده تا هرچه سریعتر اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

وب‌سایت «روداو» وابسته به نیروهای اقلیم کردستان عراق مدعی است به نسخه‌ای از نامه‌ دفتر نخست‌وزیری عراق دست‌ یافته است که طبق آن وی به «فرماندهی عملیات مشترک عراق»‌ دستور داده  است سریعتر اقدامات لازم را برای بازگشایی این جاده انجام دهند و امنیت آن را نیز تأمین کنند.

جاده اربیل-کرکوک از زمان همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق در ماه اکتبر سال گذشته و کنترل شهر کرکوک از سوی نیروهای عراقی، بسته بوده است.

با این حال، یکی از فرمانده‌هان نیروهای اقلیم کردستان عراق به «روداو» گفته است تاکنون نشست رسمی در این باره بین مقامات اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی وجود نداشته و جاده اربیل-کرکوک در حال حاضر بسته است.

همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه سوم مهرماه (25 سپتامبر) با وجود مخالفت های بین المللی، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی این کشور و قوانین بین المللی، در مناطقی از شمال عراق شامل استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین برگزار شد.

دادگاه فدرال عراق اواخر آبان‌ماه حکم به لغو نتیجه این همه‌پرسی داد و مقامات منطقه کردستان عراق نیز پس از فشارهای دولت مرکزی اعلام کردند که به حکم دادگاه فدرال تن می‌دهند.

انتهای پیام/

ادعای روداو درباره احتمال بازگشایی جاده اربیل-کرکوک

برچسب ها: عراق ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار