بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران با نمایشی منطقی در بازی با مراکش دومین برد خود در تاریخ جام جهانی را به دست آوردند.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان تیم ملی فوتبال ایران شب گذشته در نخستین بازی خود در رقابت های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف مراکش رفت و در پایان با گل به خودی عزیز بوهدوز در دقیقه ۹۵ حریف آفریقایی اش را شکست داد تا در پایان دور اول رقابت ها صدرنشین گروه مرگ باشد.

***اخبار و حواشی داغ مربوط به جام جهانی ۲۰۱۸ را لحظه به لحظه در اینجا (جام جهانی ۲۰۱۸) دنبال کنید.

در این گزارش عملکرد بازیکنان ایران برابر شاگردان هروه رنتر را بررسی می کنیم:

علیرضا بیرانوند

باوجود اینکه بیشتر اهالی فوتبال نگران حضور بیرانوند درون دروازه ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بودند و این امر را پاشنه آشیل تیم ملی می دانستند اما این دروازه بان در نخستین بازی اش در جام جهانی با عملکردی عالی دومین کلین شیت تاریخ فوتبال ایران در بزرگ ترین آوردگاه جهان فوتبال را ثبت کرد.

۲ واکنش تماشایی بیرانوند در مقابل ضربه مهدی بن عطیه مقابل دروازه ایران در نیمه اول و شوت سرکش حکیم زیش در نیمه دوم و البته خروج های مطمئن او در ارسال های بازیکنان مراکش سبب شد ایران تا آخرین لحظه بازی به پیروزی امیدوار بماند و در نهایت این ۳ امتیاز شیرین را کسب کند.

بررسی عملکرد بازیکنان ایران مقابل مراکش

مرتضی پورعلی گنجی

با وجود غیبت سید جلال حسینی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، پورعلی گنجی نشان داد تجربه لازم برای رهبری سازمان دفاعی تیم ملی را دارد و اجازه نداد ایوب الکعبی، تک مهاجم مراکشی ها کوچک ترین فرصتی به دست آورد.او بارها در نبردهای هوایی و تقابل های نفر به نفر با شاگردان هروه رنار موفق عمل کرد اما مرتضی باید در زمان های لازم از زیرتوپ زدن هم پرهیز کند تا توپ بیشتر در اختیار تیم ملی قرار بگیرد.

روزبه چشمی

عملکرد ضعیف چشمی در بازی تدارکاتی با ترکیه سبب شد. ابهام ها درباره توانایی این بازیکن برای قرار گرفتن در قلب خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه افزایش یابد اما روزبه هم در بازی با مراکش نمایش فوق العاده ای داشت و به جز ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی که اسیر جو بازی شده بود و اشتباهات کوچکی مرتکب شد، در سایر دقایق تمام وظایفش را به خوبی انجام داد تا مهاجمان و هافبک های زهردار حریف توفیقی در مقابل دروازه ایران نداشته باشند.

بررسی عملکرد بازیکنان ایران مقابل مراکش

رامین رضائیان

هواداران فوتبال ایران همواره از رامین رضائیان انتظار دارند در طول بازی به عنوان یک مدافع راست در برنامه های تهاجمی هم شرکت کند اما طبق نظر کارلوس کی روش تعداد نفوذهای مدافع تیم اوستنده بلژیک در بازی با مراکش از انگشتان یک دست هم تجاوز نکرد و او سعی داشت با دوندگی فراوان در مصاف های رو در رو با اشرف حکیمی و امین حارث از نفوذ و ارسال آنها از سمت راست دروازه ایران جلوگیری کند که به جز برخی لحظات در سایر دقایق این وظیفه را به بهترین شکل انجام داد.

احسان حاج صفی

توانایی و قدرت بدنی نورالدین امرابات و تقابل او با احسان حاج صفی سبب شده بود سمت چپ خط دفاعی تیم ملی فوتبال ایران در ۲۰ دقیقه اول بازی به اتوبان تبدیل شود اما از این دقیقه به بعد احسان با عادت کردن به بازی در پستی که مدت ها در آن به میدان نمی رفت، توانست خودش را با شرایط دیدار وفق دهد و از پس مهار هافبک راست مراکشی ها بربیاید. البته حاج صفی پس از بستن بازوبند کاپیتانی توانست به فرم ایده آلش بازگردد و در نهایت با ارسالی زیبا زمینه گل به خودی بوهدوز و کسب سه امتیاز این بازی فوق العاده حساس برای یوزها را فراهم کند.

بررسی عملکرد بازیکنان ایران مقابل مراکش

امید ابراهیمی

محرومیت سعید عزت اللهی در بازی با مراکش برای تیم ملی فوتبال ایران یک توفیق اجباری بود چراکه امید ابراهیمی با جنگندگی و دوندگی که ویژگی خاص این بازیکن است موفق شد مبارک بوسوفا و حکیم زیش را از کار بیندازد و در نهایت به دلیل تکل زیبایش روی پای امین حارث با آسیب دیدگی از زمین بیرون آمد تا تمام فوتبالدوستان و کارشناسان نمایش ژنرال استقلال را در مرکز کمربند تیم ملی فوتبال ایران تحسین کنند.

کریم انصاری فرد

انصاری فرد با وجود بازی در پست غیرتخصصی با دوندگی فراوان سعی کرد اموری که به عنوان یک هافبک در زمینه های تدافعی و تهاجمی به او محول شده است به خوبی انجام دهد اما او می توانست در همان نیمه اول بدون اینکه از خود گذشتگی داشته باشد توپ را به تور دروازه منیر المحمدی بچسباند که البته با پاس بدموقع این فرصت را از دست داد کریم در نیمه دوم هم بیشتر از شرکت در امور تهاجمی در کارهای تدافعی ایفای نقش کرد.

بررسی عملکرد بازیکنان ایران مقابل مراکش

وحید امیری

غافلگیرکننده ترین بازیکن حاضر در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال ایران مقابل مراکش وحید امیری بود اما این بازیکن با زحمت همیشگی اش و در اختیار تیم بودن، ثابت کرد کارلوس کی روش بدون دلیل چنین اقدامی انجام نداده است. امیری بدون شک یکی از ۲ بازیکن برتر یوزها در بازی با مراکش بود و با این روند فرصت دارد تا در بازی های بعدی هم جای ثابتی در ترکیب اصلی تیم ملی داشته باشد.

علیرضا جهانبخش

آقای گل لیگ هلند در تقابل با اشرف حکیمی، مدافع رئال مادرید چند باری فرصت ارسال و نفوذ به سمت دروازه مراکش را به دست آورد اما نتوانست به عنوان سرشناس ترین بازیکن فعلی تیم ملی فوتبال ایران نمایش های دلپذیرش برای آلکمار را در نخستین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه تکرار کند و در نهایت پس از دوندگی های فراوان با گرفتگی عضله از زمین بیرون آمد. به هر حال هواداران تیم ملی انتظار دارند جهانبخش در بازی با اسپانیا و پرتغال نقش تاثیرگذارتری داشته باشد.

بررسی عملکرد بازیکنان ایران مقابل مراکش

مسعود شجاعی

کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران با خونسردی خاص بازی اش نتوانست نقش خاصی در این دیدار ایفا کند. البته کارت زردی که شجاعی در دقایق ابتدایی گرفت می تواند در محتاط بازی کردن او نقش داشته باشد اما به هر حال از باتجربه ترین بازیکن یوزها که سابقه طولانی در فوتبال اروپا دارد انتظارهای بیشتری وجود.

سردار آزمون

بدون شک از سردار آزمون می توان به عنوان ضعیف ترین بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در دیدار با مراکش نام برد. اشتباه وحشتناک سردار در دقیقه ۱۶ مقابل دروازه ایران که با رشادت سایر نفرات به خیر گذشت و همچنین از دست دادن طلایی ترین فرصت گلزنی تیم ملی، عملکرد مهاجم روبین کازان را در این بازی به شدت زیر سوال برد اما با توجه به آسیب دیدگی ابراهیمی و جهانبخش، او شانس آورد که در جمع بازیکنان تعویضی قرار نگرفت.امیدواریم آزمون در بازی اسپانیا و پرتغال بار دیگر خاطرات روزهای اوجش در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران را تکرار کند.

مهدی طارمی

مهدی طارمی پس از پشت سرگذاشتن دوران آسیب دیدگی جزئی نتوانست از زمان ورود به زمین تاثیر خاصی در روند بازی ایفا کند اما به هر حال نباید از تاثیری که او روی گل ایران برای معطوف کردن ذهن عزیز بوهدوز به خودش داشت در این گل بی تفاوت عبور کرد.

بررسی عملکرد بازیکنان ایران مقابل مراکش

 

مجید حسینی

مدافع جوان آبی های پایتخت در نخستین بازی ملی رسمی اش پس از ورود به زمین توانست مهاجم مراکشی ها را به خوبی کنترل کند تا او هم در این پیروزی شیرین تاثیرگذار باشد. حسینی با این نمایش پاسخ خوبی به اعتماد کارلوس کی روش برای انتخاب او به عنوان یکی از ۲۳ بازیکن فهرست نهایی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه داد.

سامان قدوس

ستاره ۲ ملیتی فوتبال ایران در ۱۰ دقیقه پایانی بازی به دلیل آسیب دیدگی جهانبخش وارد زمین شد و با گرفتن خطای منجر به گل یوزها به تعویض طلایی کارلوس کی روش تبدیل شد. احتمال دارد قدوس با این نمایش در بازی با اسپانیا و پرتغال شانس بیشتری برای بازی به دست آورد.

بررسی عملکرد بازیکنان ایران مقابل مراکش

انتهای پیام/

نگاهی به عملکرد بازیکنان ایران در بازی با مراکش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۴۹ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
اگه از دید فوتبالی به بازی مسعود شجاعی نگاه کنیم،بازیکنی بود که بازی رو به خوبی کنترل میکرد و از سرعت بازی مراکش کم میکرد و این خیلی مهمه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۷ خرداد ۱۳۹۷
اخه این شجاعی چه بازیه کرد.ایشون هیچ وقت بازیکن خوبی نبوده.
آخرین اخبار