مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از اعلام فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی در بین گروه‌های نمایشی استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انجمن هنر‌های نمایشی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان با همکاری اداره کل هنر‌های نمایشی، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان سیستان وبلوچستان را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به محور‌های مورد تاکید دبیرخانه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: نگاه ویژه به حمایت از کالای ایرانی واشتغال، مفاهیم عمیق اجتماعی مذهبی نهفته درآداب ورسوم، استفاده از مضامین بومی، اسطوره ها، داستان‌ها و ادبیات کهن مردم منطقه، ارائه طرح‌هایی که موجب تقویت برادری وهمدلی ملی و قومی شود، نماز ونیایش، فرهنگ ایثار وشهادت از جمله محور‌های این دوره از جشنواره تئاتر استانی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: دربخش اصلی که مسابقه تئاتر صحنه است، ستاد جشنواره صرفا پذیرای نمایش‌هایی خواهد بود که از تاریخ ۱۰ مهرماه ۹۶ به بعد تولید شده و در هیچ جشنواره دیگری شرکت نداشته باشند.

وی با اشاره به این که آثار باتوجه به اجرای عموم و همچنین در حین اجرای عمومی توسط شورای بازبین جهت راه یابی به جشنواره ارزیابی می‌شوند، ادامه داد: آثاری که جهت شرکت درجشنواره اعلام آمادگی می‌کنند جهت اجرای عمومی مبلغ ۵ میلیون ریال کمک هزینه دریافت وپس از راه یابی به جشنواره تا سقف ۵ میلیون ریال مورد حمایت قرار خواهند گرفت به عبارتی گروه‌هایی که اثر نمایشی آنان به جشنواره راه پیدا می‌کنند در مجموع مبلغ ۱۰ میلیون ریال از سوی دبیرخانه کمک هزینه دریافت می‌کنند.

مسگرانی تصریح کرد: آثار برگزیده علاوه بردریافت جوایز ویژه وراه یابی به مراحل بعدی دراجرای عمومی (مرکز استان و مرکزکشور) مورد حمایت انجمن هنر‌های نمایشی استان قرار می‌گیرند.

وی آخرین مهلت ارسال مدارک مورد نیاز و تکمیل فرم جشنواره که به منزله تقاضای شرکت درجشنواره است در هرکدام از بخش‌ها تا تاریخ دهم شهریور ماه ۹۷ اعلام و بیان کرد: مهلت شروع اجرای عمومی و بازبینی همزمان نمایش‌ها درشهرستان ها، ۲۵ مرداد لغایت ۵ شهریور ماه ۹۷ است.

وی زمان برگزاری جشنواره را ۱۴ لغایت ۱۶ شهریور ماه ۹۷ اعلام کرد و گفت: شرایط جشنواره با در نظر گرفتن تکمیل فرم تقاضا از سوی کارگردان، نمایش‌هایی که در ادوار گذشته جشنواره تئاتر استانی حضور داشته اند یا همان عوامل و ترکیب اجرایی مجاز به حضور در جشنواره نیستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان بلوچستان خاطرنشان کرد: مدارک ارسالی باید به صورت کامل و در زمان مقرر به دبیرخانه جشنواره تحویل داده شود در غیر این صورت ستاد برگزاری مسئولیتی در قبال آثاری که پس از زمان اعلام شده به دبیرخانه رسیده باشد، ندارد.

وی ادامه داد: چنانچه مواردی در فراخوان درج نشده باشد، موضوع از طریق استعلام علاقه‌مندان حضور در جشنواره و تصمیم ستاد برگزاری اعلام و اجرا می‌شود.

مسگرانی گفت: علاقه‌مندان به شرکت در بخش میهمان از سوی اداره شهرستان به همراه متن و یا طرح اثر نمایش به دبیرخانه معرفی می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی سیستان وبلوچستان تصریج کرد: علاقه‌مندان به شرکت در این دوره از جشنواره تئاتر استانی می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استانیرو یا انجمن نمایش استان مراجعه و یا با شماره تلفکس ۳۳۴۴۰۲۶۶ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ع

بیست و هشتمین جشنواره تئاتردر  سیستان و بلوچستان

برچسب ها: وزارت ارشاد ، هنرمند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار