دو سناتور آمریکایی در نامه‌ای به پنتاگون، خواستار افشای جزئیات مشارکت واشنگتن در جنگ عربستان سعودی علیه یمن پیش از تشدید مناقشه مسلحانه در این کشور شدند.

نامه دو سناتور آمریکایی به پنتاگون برای افشای جزئیات جنگ یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک لی، سناتور جمهوری خواه ایالت یوتا، و برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت، در نامه‌ای به جیمز متیس، وزیر دفاع این کشور، خواستار افشای جزئیات مشارکت آمریکا در جنگ عربستان سعودی علیه یمن پیش از تشدید مناقشه مسلحانه این کشور شدند. این دو سناتور ابراز نگرانی کردند تلاش کنگره برای ایفای نقش نظارتی خود به واسطه خودداری وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از افشای اطلاعات، ممکن است با موانعی روبرو و در نتیجه به تخطی از قانون اختیارات جنگی سال ۱۹۷۳ منجر شود.

به گزارش پایگاه اینترنتی رسمی سناتور برنی سندرز‏، در بخشی از این نامه آمده است «ما از شما می‌خواهیم بلافاصله ابعاد کامل نقش نظامی آمریکا را در ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در جنگ  یمن  به خصوص نقش نیرو‌های عملیات ویژه و هر نقشی که پنتاگون اکنون انجام می‌دهد،‏‏ در گذشته از آن خواسته شده در این جنگ انجام دهد یا در نظر دارد در رابطه با حمله به بندر حدیده انجام دهد افشا، اعلامیه‌ای عمومی دال بر مخالفت پنتاگون با حمله به بندر حدیده منتشر و بر مواضع آمریکا دال بر لزوم پذیرش فوری آتش بس از سوی عربستان سعودی و دیگر طرف‌های مناقشه و حرکت به سمت یافتن راه حل سیاسی برای حل و فصل مناقشه یمن تاکید کنید.»

نامه این دو سناتور آمریکایی ادامه نامه اخیری است که به وسیله لی سندرز و کریس مورفی، سناتور‌های دموکرات ایالت کنتیکت، در هفدهم مه ۲۰۱۸ منتشر شد که در آن این دو سناتور خواستار ارائه جزئیات جنگ یمن از سوی پنتاگون شده بودند. البته آن نامه بی جواب گذاشته شد‎. این موضوع در کنار ادامه و افزایش خصومت‌ها در منطقه باعث شد نامه دوم نیز نگاشته شود. نامه مشابهی نیز اوایل این هفته در یازدهم ژوئن از سوی اعضای مجلس نمایندگان به پنتاگون فرستاده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار