سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل با انتشار گزارشی جدید، خواستار تغییر بنیادین در مدیریت خشکسالی در غرب آسیا و شمال آفریقا شد.

فائو خواستار تغییر بنیادین در مدیریت خشکسالی در غرب آسیا شدبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین هوا، سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل، فائو، در گزارشی جدید که روز جمعه انتشار یافت، بر لزوم رویکردی پیشگیرانه‌تر بر پایه اصول کاهش خطرات به منظور تقویت مقاومت در برابر خشکسالی تاکید کرد.

در این گزارش آمده است: هرچند منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا عادت به خشکسالی دارد، اما مدت و فرکانس این خشکسالی، در چهار دهه گذشته، احتمالا به علت تغییرات اقلیمی، افزایش یافته است. این منطقه با توجه به موج خشکسالی‌هایی که آن را فرا گرفته است و با توجه به اینکه سه چهارم مساحتش بیابانی است، بیشتر از دیگر نقاط جهان با کمبود آب روبه رو است.

رنه کاسترو، معاون مدیر کل فائو در بخش آب، گفت: «ما باید یاد بگیریم و خشکسالی را به صورتی متفاوت مدیریت کنیم و از واکنش مقطعی به آن عبور کرده و به سیاست‌های پیشگیرانه‌تر و برنامه ریزی بلند مدت با هدف کاهش خطرات و افزایش مقاومت، روی آوریم».

این گزارش فائو درباره ۲۰ کشور منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا است که عبارتند از: الجزایر، بحرین، مصر، عراق، ایران، اردن، کویت، لبنان، لیبی، موریتانی، مغرب، عمان، فلسطین، قطر، عربستان سعودی، سودان، سوریه، تونس، امارات عربی متحده و یمن.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار